השוק

ב-OECD פחות אופטימיים מסמוטריץ': מה התחזית הצפויה לכלכלת ישראל?

בדו"ח של ה-OECD, נכתב כי לישראל צפויה צמיחה של 4.6% בלבד בשנת 2025, לעומת תחזית של 5% מבנק ישראל. עם זאת, מדובר על שיפור מהתחזית הקודמת שעמדה על 4.5%. 
מערכת ice | 
כלכלה בישראל (צילום shutterstock)
בניגוד לתחזית הישראלית, ה-OECD צופה לישראל צמיחה של 4.6% בלבד בשנת 2025, לעומת תחזית של 5% של בנק ישראל. עם זאת, מדובר על שיפור לעומת התחזית שפורסמה זמן קצר לאחר המלחמה, וחזתה צמיחה של 4.5% בלבד לשנת 2025. עם זאת, בכלל התחזיות התחזית לשנה הנוכחית היא שלילית.
ב-OECD בונים על צמיחה מבוססת צריכה פרטית, אך ציינו כי תחזית ההשקעות תקטן מ--2.23% ל- 14.3%-. עוד טענו כי ההתאוששות צפויה להימשך זמן רב, בשל הקושי להחזיר את תיירות החוץ לישראל וכן בעקבות הפסקת היתרי העבודה של פלסטינים. כמו כן, הגירעון הצפוי הוא של 6.6% תמ"ג לשנת 2024, ו-5.5% ל-2025. "הסיכונים גבוהים", אמרו מומחים מהארגון בסקירה על ישראל.
 
"פתיחת חזית צפונית תעצור את הצריכה ותשבש עוד יותר את הפעילות הכלכלית, תגרום לשפל דומה לזה שנצפה בסוף 2024 ותחריף במידה ניכרת את הלחצים התקציביים. כישלון למשוך מספיק עובדים זרים עלול לגרום להתאוששות חלשה מהצפוי בענפי הבנייה וההשקעות", נכתב בדו"ח.
נוסף על כך, צוין כי העלאת המע"מ היא צעד הכרחי ליציאה מהמשבר, אך הסבירו כי על ישראל לאמץ צעדים נוספים כמו ביטול פטורים ממע"מ, העלאת ארנונה לעסקים, וכן לקצץ בתמיכות המחלישות תמריצים ליציאה לשוק העבודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה