השוק

אבי דיכטר: "ישראל צריכה לבסס את הייצור שלה על תוצרת מקומית"

שר החקלאות אבי דיכטר בריאיון ל-ice מתייחס להפגנות נגד הממשלה כשבעזה משתוללת מלחמה: "ההפגנות הפוליטיות פוגעות בריכוז המאמץ של כוחות הביטחון, בתחושת החוסן ולא תורמות למוראל הלוחמים". על המצור המדיני: "יש מנהיגים שמגנים אותנו רק מתוך סיבות פוליטיות - פנים מדיניות שלהם, ראינו איך בריטניה חזרה בה מעצירת הנשק לישראל"
דוד זולדן |  4
שר החקלאות, אבי דיכטר (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, משה שי, shutterstock)
בריאיון ל-ice מתייחס שר החקלאות אבי דיכטר למצור המדיני, לצעדים נגד טורקיה ואומר כי "מדינת ישראל צריכה לבסס את הייצור שלה על תוצרת מקומית ישראלית או על בסיס שיתופי פעולה עם מדינות שנמצאת עמן ביחסי ידידות. לדוגמה בסוגיית ביטחון המזון - הובלנו, עם הכניסה למשרד, היפוך מגמה – מעידוד ייבוא לעידוד תוצרת חקלאית מקומית מתוך הבנה שהחקלאות היא משאב לאומי ונכס אסטרטגי בשגרה ובחירום. אני לא רוצה שהתוצרת החקלאית של אזרחי ישראל תהיה כולו מבוססת על חסדיהן של מדינות זרות, בוודאי לא עוינות".  
ערב הכניסה לרפיח - האם לישראל יש מוצא אחר מלבד כיבוש רפיח במחיר עימות עם ממשל ביידן?
"אין עימות עם ממשל ביידן והממשל האמריקני יודע היטב שהצלחתה של ישראל במלחמת עזה הוא אינטרס בינלאומי ואזורי במאבק מול ארגוני הטרור. כשם שאמרתי שוב ושוב וכמי שמכיר היטב את עזה מכמה וכמה תפקידים ביטחוניים, אני אומר באופן גלוי – השגת יעדי המלחמה שהוגדרו בקבינט כולל השגת המטרה העליונה של השבת החטופים, עוברת דרך הפעלת כוח צבאי ופירוק התשתיות הצבאיות של חמאס, שחלק מהן הם כל אותם גדודים הממוקמים ברפיח".
 
אנו עדים לשובם של ההפגנות נגד הממשלה ולא רק למען החטופים והפעם ביתר שאת סביב חוק הגיוס הנפיץ. האם זה לא הזמן לעצור הכל בבחינת "שקט, יורים!" ולהתרכז במלחמה במקום לפתח מאבקים פנימיים שסודקים את האחדות הפנימית ולדחות אותם לאחרי המלחמה?
"כשם שלוחמי צה"ל בעזה מאוחדים גם עם ישראל מחוץ לעזה חייב להיות מאוחד. ההפגנות הפוליטיות פוגעות בריכוז המאמץ של כוחות הביטחון, בתחושת החוסן ולא תורמות למורל הלוחמים, את זה אני יודע משיחות עם הרבה משפחות של חטופים ואנשים בכוחות הביטחון". 
ארדואן מגביל יצוא של מוצרים מ-54 קטגוריות לישראל, בהם פלדה, ברזל ומלט. האם ישראל צריכה להגיב לחרם הטורקי וכיצד?
"השליט התורכי חייב להבין שהאימפריה העות'מאנית סיימה את שליטתה בארץ ישראל לפני למעלה ממאה שנה, מדינת ישראל צריכה לבסס את הייצור שלה על תוצרת מקומית ישראלית או על בסיס שיתופי פעולה עם מדינות שנמצאת עמן ביחסי ידידות. לדוגמה בסוגיית ביטחון המזון - הובלנו, עם הכניסה למשרד, היפוך מגמה – מעידוד ייבוא לעידוד תוצרת חקלאית מקומית מתוך הבנה שהחקלאות היא משאב לאומי ונכס אסטרטגי בשגרה ובחירום. אני לא רוצה שהתוצרת החקלאית של אזרחי ישראל תהיה כולו מבוססת על חסדיהן של מדינות זרות, בוודאי לא עוינות".  
 
מדינות ידידותיות לישראל מפנות לה את גבם והמצור המדיני על ישראל מתהדק. כיצד ישראל צריכה להגיב על המתקפות נגדה בזמן שהיא נלחמת?
"יש לישראל ידידות רבות שתומכות בה. בתור שר וחבר קבינט מדיני ביטחוני, פגשתי לפני כשבוע את נשיא הפרלמנט האוסטרי, שהגיע אלינו לכנסת עם משלחת שתומכת באופן גלוי בישראל, קל לראות את הגינויים אך צריך להוקיר למדינות התומכות בישראל ולהעצים אותן. חשוב לציין שיש מנהיגים שמגנים אותנו רק מתוך סיבות פוליטיות פנים מדיניות שלהם, ראינו איך בריטניה חזרה בה מעצירת הנשק לישראל".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לעשות חוקה!!!!!
    אנצי! 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך דחוף להחליף את הממשלה ולהביא פוליטיקאים יותר ראויים שיעשו חוקים לטובת הציבור!!!!!
    סגור
  • 3.
    כמו ארצות הברית!!!!
    אנצי! 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינת ישראל בגלל הרבה סיבות צריכה לשאוף להיות כמו ארצות הברית בזמן מלחמת העולם ה-2.שהיא התחילה לייצר לעצמה דברים וגם לייצא וזה גם פיתח את הכלכלה של המדינה וגרם שיהיו מקומות עבודה כי אסור לנו להסתמך על יבוא.אבל צריך שיבוא מנהיג עם חזון שיידע איך לעשות דבר כזה,לתת הקלות לעסקים ולאורך זמן וגם שבמחיר שפוי לציבור!!!!
    סגור
  • 2.
    בוקר טוב, הגיע הזמן להתעורר (ל"ת)
    ציפי 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יחד עם אבו יאיר אתם בושה לסיירת מטכ"ל !! (ל"ת)
    אזרחית 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור