השוק

הראל השקעות ברווח ענק של 600 מיליון שקל: כמה דיבידנד יחולק?

הרווח של החברה המשקף תשואה להון של 7%, לעומת הפסד כולל לאחר מס של כ-77 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, חלוקת דיבידנד בסך 350 מיליון שקל מעבר למדיניות חלוקה של 30% מהרווח הנקי
מערכת ice |  2
הראל השקעות (צילום אתר החברה)
הראל השקעות פרסמה את דוחותיה הכספיים לשנת 2023, כאשר הרווח הכולל לאחר מס עמד על כ-600 מיליון שקל, המשקף תשואה להון של 7%, לעומת הפסד כולל לאחר מס של כ-77 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הרביעי של שנת 2023, הרווח הכולל לאחר מס הסתכם בכ-203 מיליון שקל, המשקף תשואה להון של 9%, לעומת רווח כולל לאחר מס של כ-282 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2022. 
תוצאות הרבעון הרביעי הושפעו מגידול בעלות התביעות בביטוח חיים ובביטוח בריאות בסך של כ-97 מיליון שקל לפני מס, כתוצאה מהשלכות מלחמת "חרבות ברזל". המשך צמיחה בפרמיות שהורווחו ברוטו, דמי גמולים ותקבולים בגין חוזי השקעה, שהסתכמו בשנת 2023 בכ-39.4 מיליארד שקל, צמיחה של כ-5% לעומת 2022. ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-10.3 מיליארד שקל, צמיחה של כ-10% לעומת הרבעון המקביל של שנת 2022. 

במהלך 2023 פעלה הראל למימוש התכנית האסטרטגית, המתמקדת בשיפור רווחיות תחומי הפעילות ובגיוון מקורות הרווח, אשר יישומה  הביא כבר בשנת 2023 לשיפור חיתומי של כ-785 מיליון שקל ברווח מעסקי הביטוח. חלוקת דיבידנד בסך 350 מיליון שקל מעבר למדיניות חלוקה של 30% מהרווח הנקי. במקביל, החברה השלימה את תכנית רכישת המניות העצמית בסך 100 מיליון שקל והכריזה על תכנית נוספת בסך 100 מיליון ש"ח, ממנה ביצעה רכישה של כ-21 מיליון שקל עד כה.
ההון העצמי של הראל השקעות, נכון ליום 31.12.23, הסתכם בכ-8.9 מיליארד שקל. לאחרונה קבעה חברת הדירוג מידרוג כי לחברה גמישות פיננסית גבוהה, הנתמכת, בין היתר, ביתרות נזילות (מזומנים ושווי מזומנים ותיק ניירות ערך) משמעותיות בסך של כ-3.3 מיליארד שקל, ובשיעור מינוף ויחס שירות ריבית בולטים לטובה. עוד נקבע, כי המדיניות הפיננסית של החברה תומכת ביציבות החברה, ובפוטנציאל התמודדותה עם שינויים בסביבה העסקית, לרבות אירועים בלתי צפויים וחד פעמיים. 
ניר כהן מנכ"ל הראל השקעות והראל ביטוח ופיננסים מסר: "מאז מתקפת הטרור הקשה ביותר שפקדה את מדינת ישראל ב-7.10, ימים מורכבים וקשים עוברים על כולנו. קבוצת הראל נרתמה באופן מיידי למען החברה הישראלית והושיטה ידה למשפחות החטופים, יישובי העוטף וצפון הארץ, כוחות הביטחון וצה"ל, חקלאי מדינת ישראל, קשישים, ילדים, נוער ואוכלוסיות בסיכון. העשייה של קבוצת הראל באה לידי ביטוי גם בתרומות וגם בעזרה התנדבותית וסיוע לצרכים שעלו מהשטח – חינוך, כלכלה, חקלאות, ביטחון, תעסוקה ועוד. לצד כל הקושי והמורכבות, מדהים לראות את ההתגייסות של עובדות ועובדי הראל, סוכניה ושותפיה העסקים, אשר נעמדים לצד החברה הישראלית מתוך מטרה לחבק, לחזק ולעטוף את החברה הישראלית כולה, להיכנס תחת האלונקה ולשמור על חוסנה של מדינת ישראל".
עוד הוסיף: "ברצוני להדגיש ולחזק את תרומתם הרבה של העובדות והעובדים של הראל והסוכנים המסורים, אשר עבדו מסביב לשעון בזמן המלחמה כדי לספק שירות ללקוחות הראל. בזכות מאמציהם, נחישותם וחריצותם הצלחנו לתת שירות מלא ומקיף למרות שרבים מהעובדים והסוכנים גויסו למילואים. בזכות עובדי הקבוצה הצלחנו להציג תוצאות מרשימות למרות כל האתגרים. אנו מוקירים את מסירותם וכישרונם שתורמים רבות לקידום ולהצלחת קבוצת הראל. כאן המקום לעצור ולציין כי קבוצת הראל לא שוכחת את החטופים, אשר מוחזקים בשבי בידי ארגון הטרור חמאס זה 176 ימים, ואנו מייחלים לשובם הביתה בהקדם".    
לסיום מסר כהן: "על אף שנה מורכבת זו, קבוצת הראל סיימה את שנת 2023 עם רווח כולל בסך 600 מיליון שקל בנוסף פעלנו למימוש התכנית האסטרטגית, המתמקדת בשיפור רווחיות תחומי הפעילות ובגיוון מקורות הרווח, אשר יישומה הביא כבר בשנת 2023 לשיפור חיתומי של 785 מיליון ש"ח ברווח מעסקי הביטוח".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אחלה שירות
    מבוטח 03/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד.
    סגור
  • 1.
    חברה פח (ל"ת)
    לא יעזור 03/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור