השוק

הפתעה: אנרג'יאן המשיכה להפיק גז מכריש למרות המלחמה

אנרג'יאן שמחזיקה בבעלות על מאגרי הגז כריש ותנין השלימה ב-2023 שנה מלאה של הפעלת מאגר כריש וזה הישג לאור העובדה שברבעון הרביעי של השנה פרצה המלחמה בעקבות האסון ש לה-7 לאוקטובר; אנרג'יאן סיפקה גם תחזיות להפקה השנה והן מרשימות
ניצן כהן | 
מתיוס ריגאס מנכ"ל אנרג'יאן (צילום יחצ)
אחת התהיות המרכזיות בעולם הכלכלי הישראלי מדברת על הפקת הגז הטבעי מהמאגרים של ישראל בזמן המלחמה. אנרג'יאן שמחזיקה בבעלות על מאגרי כריש ותנין השלימה שנה מלאה ראשונה של הפקת גז מכריש וזה הישג בעיקר בשל העובדה שהמלחמה פרצה ברבעון הרביעי של השנה אחרי האסון של ה-7 באוקטובר והמחדל הממשלתי הכולל הן בהיערכות למחלמה והן בטיפול בחלקים האזרחיים שלה.
אם כן, חברת אנרג'יאן, הנסחרת בבורסות לונדון ותל אביב ומחזיקה בישראל במאגרי הגז הטבעי כריש, תנין וקטלן, פרסמה הבוקר את תוצאותיה העסקיות והפיננסיות לשנת 2023. מהנתונים עולה כי המצב הביטחוני לא השפיע על פעילות החברה, שמדווחת על גידול של 93% בהכנסות, שעמדו על 1.42 מליארד דולר, וצמיחה של 121% ברווח לפני מס שנאמד בכ-931 מיליון דולר.

תחזית ההפקה של החברה ל-2024 עומדת על 155-175 אלפי חביות שווה ערך נפט ליום, מתוכן 115-130 מישראל.  כמו כן מציינת אנרגי'אן כי תחילת הפיתוח הצפויה של מאגר הגז הטבעי "קטלן", צפויה לתת מענה לצריכת הגז הגוברת, כולל פוטנציאל לייצוא מישראל למדינות אחרות.  בשבועות הקרובים צפויה החברה לקבל את שטר החזקה ל-30 שנה עבור "קטלן" מידי משרד האנרגיה.
מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: " שנת 2022 היתה שנת מפנה עבור אנרג'יאן. היקף ההפקה שלנו גדל ב-200% ביחס לשנה שעברה והגיע לכ- 150 kboed (אלפי חביות שווה ערך נפט ליום) מכלל המדינות בהן פועלת החברה. למרות הסביבה הגיאופוליטית המאתגרת, הפעילות שלנו התנהלה ללא כל השפעה של הקונפליקט האזורי.  אסדת כריש פועלת במלוא היקף יכולת הפקת הגז שלה, ואנו מתקדמים ליעד שלנו לטווח הקרוב של 200 kboed מכל אזורי הפעילות שלנו.
"התוצאות הפיננסיות החזקות, לצד מדיניות חתימת חוזי מכירות גז לטווח ארוך, הביאו אותנו לתשלומי דיבידנד בסך של 370 מיליון דולר מאז החל תשלום הדיבידנד ברבעון השלישי של 2022.
"בהסתכלות קדימה, אנו רואים הזדמנויות בפעילות החדשה שלנו במרוקו ובהתפתחויות במשק הגז באיטליה.  בכל הקשור להיבטים הסביבתיים אנו תורמים למעבר של משק האנרגיה הישראלי מפחם לגז, ולביטחון האנרגטי של ישראל והאזור. הירידה בהיקף פליטות הפחמן שלנו נמשכת, עם ירידה של 86% מאז 2019.  ההצלחה שלנו היא תוצאה של עבודה משותפת של הצוותים שלנו בכל המדינות בהן אנו פועלים, וזאת במהלך תקופה מאתגרת ומורכבת במזרח התיכון, ובכך אני גאה מאד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה