השוק

תקציב המדינה: אלו הסעיפים שנמצאים בלב המחלוקת בקואליציה

על רקע ההתקדמות בדיוני החקיקה בוועדת הכספים, והאיחור בהגשתו למליאת הכנסת, נרשמה התנגדות פנים-קואליציונית לחלק מסעיפי התקציב. אישור הגדלת הפטור ממס על שכר דירה מוטל בספק, ונרשם חוסר הסכמה ביחס לסעיף לביטול הפטור ממס על רכישת סיגריות בדיוטי פרי. מה יכריע את הכף?
מערכת ice | 
תקציב 2024 (צילום דובר צהל, פלאש 90/ יריב כץ/POOL, יונתן זינדל, חיים גולדברג, עבד רחים כתיב, shutterstock)
על רקע המלחמה המתמשכת ואישור תקציב המדינה לשנת 2024, שצפוי לכלול גזירות רבות שמטרתן לכסות על הגדלת הגירעון, נרשמת התנגדות פנימית חלקית בקרב חברי כנסת בקואליציה לחלק מסעיפי החקיקה. בוועדת הכספים יש לקואליציה רוב אוטומטי של תשעה ח"כים מול שמונה ח"כים לאופוזיציה. מאחר שמדובר בחודו של קול, לצורך העברת החקיקה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' זקוק לתמיכתו של כל אחד מהח"כים בקואליציה. 
אלא שלא כל חברי הכנסת אשר משתייכים לסיעות החברות בממשלה תמימי דעים לגבי התקציב. מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ אליהו רביבו (הליכוד), הודיע לפני כחודש שהסעיף לביטול הפטור ממס על רכישת סיגריות בחו"ל או בדיוטי פרי לא יוכל לעבור במסגרת התקציב. אי ביטול הפטור יגרום לאובדן הכנסות מתוכנן שנתי לקופת המדינה בגובה 50 מיליון שקל.
מדובר בפטור ממס על רכישת שתי חבילות סיגריות בדיוטי פרי, בישראל או רכישה בחו"ל. אם יבוטל הפטור, הכנסותיה של רשות שדות התעופה מתמלוגים מחנויות הדיוטי פרי ייפגעו. כל חברי הכנסת מהקואליציה בראשות היו"ר משה גפני (יהדות התורה) מסרבים לבטל את העדכון השנתי של הפטור ממס על שכר דירה העומד כיום על 5,654 שקל בחודש.
 
הפטור ממס על שכר דירה מעודכן מדי שנה בחודש ינואר בדרך כלל כלפי מעלה, בהתאם לעליית המדד בשנה הקודמת. ככל שיש עדכון שנתי בגלל עליית המדד, הפטור ממס על השכרת דירה גדל. חברי קואליציה בוועדת הכספים מתנגדים גם לקיבועו של מס הרכישה על משקיעים ל-8%. הוראת השעה בעניין תפוג בסוף 2024.  התוכנית המאזנת שנלווית לחוק ההסדרים הכוללת את יישום ההגבלות לחוק לאיסור שימוש במזומן גם על חלפני כספים נמצאת במחלוקת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה