בחירות 2022

שגריר אוקראינה בארץ: "למה אתם שוכחים את היהודים באוקראינה?"

שגריר המדינה המותקפת בישראל, יבגן קורניצ'וק, הביע את תסכולו מכך שישראל לא מעבירה סיוע צבאי לאוקראינה: "אני מותש"
מערכת ice |  2
מימון חירום לאוקראינה (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
ראש ממשלת ישראל, יאיר לפיד, גינה היום (שני) את המתקפה האווירית האכזרית של רוסיה על אוקראינה, בתגובה לפיצוץ הגשר בקרים. עם זאת, ישראל עדיין מתמהמהת להעביר סיוע צבאי לקייב, מה שמסתכל את שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, כמו שסיפר בראיון ל-ynet. "אני מבין שלפיד הוא אחד התומכים הגדולים שלנו", אמר, "אבל אני מותש. בשבעת החודשים האחרונים אני מפציר בישראל לשנות מדיניות, והייתי שמח שזה יקרה - אבל אני לא במעמד לקבל החלטות".
"דיברנו עם ראש הממשלה ושר החוץ, אני לא יודע מה עוד צריך לקרות כדי שישראל תשנה את מדיניותה", אמר השגריר האוקראיני. "יותר מ-80% מהעם בישראל, לפי סקרים של השגרירות, תומכים באוקראינה - אבל הם לא מצליחים לדבר על סיוע צבאי בגלל 'פחד' או 'ביטחון לאומי' שנוגעים לכוחות הרוסיים בסוריה וכל מיני תיאוריות קונספירציה שלא קיימות".
"רוסיה משכה את כל הצבא שלה מסוריה, כולל מערכות ההגנה האוויריות, בגלל המלחמה באוקראינה. הם השאירו מספר מוגבל של חיילים שם, שרק דואגים לנמל שהם שולטים עליו, וזה הכל. אז אין איום מכיוון סוריה, אבל פוליטיקאים עדיין משתמשים בזה כדי לא לקבל החלטה. הם מדברים גם על הבעיה של הסוכנות היהודית ברוסיה, שיסגרו אותה, אבל זה יקרה בכל מקרה ובלי קשר למה שישראל תעשה. למה אתם שוכחים מאלפי היהודים שסובלים באוקראינה מאז פרוץ המלחמה?", הוסיף קורניצ'וק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש לו את החוצפה להזכיר את יהודי אוקראינה?
    . 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריך להזכיר לו כמה אוקראינים אחראיים לרצח יהודים..
    סגור
  • 1.
    אתה מותש
    אור 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה נגיד אנחנו,מדינת ישראל שמעצם קיומנו אנחנו מתמודדים
    סגור