בחירות 2022

"הסיכוי היחידי להשאיר את נתניהו באופוזיציה זה בריצה עצמאית"

בריאיון ל-ice מצהיר יו"ר סיעת העבודה וח"כ מטעמה כי "צריך לאפשר להרבה מאוד אנשים לגדל ולשווק קנאביס רפואי, איכותי, באופן חוקי ובמחיר זול".  על האיחוד עם מרצ: "לא יכול להיות איחוד וזה גם לא על הפרק בכלל". והוא גם מנופף באצבע מאיימת לערבים ומזהיר: "ככל שאויבנו ירצו להילחם בנו, אנחנו נלחם בהם ביד קשה יותר"
דוד זולדן |  1
רם שפע (צילום צילום אלעד מלכה תומר ניוברג פלש 90)
רם שפע הוא כוכב עולה בשמי הפוליטיקה הישראלית ומכהן כחבר הכנסת מטעם מפלגת העבודה. הוא מכהן כיו"ר סיעת המפלגה וכיו"ר הוועדה לענייני התמכרויות, סמים ואתגרי הצעירים בישראל. בעבר כיהן כחבר הכנסת מטעם מפלגת "חוסן לישראל" בסיעת "כחול לבן", ושימש כיושב ראש ועדת החינוך ויושב ראש התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. בפריימריז למפלגת העבודה הוא נבחר במקום החמישי. בריאיון מיוחד ל-ice הוא אומר את אשר על בו ושוטח את תפיסת עולמו בסוגיות בוערות שעל סדר יומה של מדינת ישראל. 
כיו"ר הועדה להתמכרויות וסמים איך אפשר להקל את השיווק על הצרכנים שבאמת זקוקים לזה מבלי להסתבך עם כניסה של משפחות פשע והלבנת הון וזליגה של סמים מסוכנים?
"יש קנאביס רפואי שמגיע למאה אלף ישראלים מכל מיני סיבות רפואיות ושמגיע להם לקבל קנאביס רפואי, איכותי ובמחיר זול יותר שמותאם לצרכים שלהם. המצב השתפר אבל לא מספיק טוב. החקיקה מיושנת ולא מעודכנת ובכנסת הבאה נטפל בזה. אני מאוד בעד לגליזציה וזה דבר נדרש ושמצריך במקביל הסברה לבני נוער אבל צריך לאפשר להרבה מאוד אנשים לגדל ולשווק באופן חוקי. זה יאפשר לאנשים שרוצים לצרוך באופן פרטי, לעשות את זה חוקי ולפי מה שהחקיקה תגדיר. עבדנו על זה הרבה זמן ובקדנציה האחרונה היו לצערי גורמים בקואליציה שהתנגדו להעביר את זה".
אתם מסרבים לאיחוד בין העבודה למרצ. אתה לא חושב שאתם לוקחים חתיכת סיכון לאור מצבכם הגבולי בסקרים?
"לא יהיה איחוד, לא יכול להיות איחוד וגם לא עלה על הפרק בכלל. אני לא חושב שאנחנו לוקחים סיכון. אני חושב שאנחנו עושים את הדבר הכי אחראי לגוש שלנו. הריצה הנפרדת של מרצ והעבודה היא הדרך היחידה למקסם את הקולות של כל האנשים בגוש. רק אתמול סקר של ישראל היום הראה שאיחוד עם מרצ מעניק 61 לנתניהו. האם יש ברור מזה? יש יותר מדי אנשים במרצ שלא היו מוכנים להצביע לנו ויצביעו או למשותפת או לא יצביעו בכלל ולכן אני לא מוכן מראש לתבוסתנות הזו כאשר אנחנו מוותרים מראש על הסיכוי. אנחנו מאמינים שהסיכוי היחידי להשאיר את נתניהו באופוזיציה זה בריצה עצמאית חד משמעי".
 
מרצ במצב יותר קשה משלכם. שם משוועים לאיחוד. זה לא אינטרס הדדי, להושיט יד אחד לשני כדי לעבור את הקו האדום?
"אני אומר לך שהם לא רוצים איחוד".
אז זהבה סתם מתבזה כשהיא מחזרת אחריכם על לא כלום?
"זה מה שהם אומרים בתקשורת. אני אומר לך שמאחורי הקלעים מרצ לא רוצה את האיחוד הזה".
על סמך מה אתה אומר את זה? תחושות? פגישות שקיימת עם חברי כנסת במרצ?
"על סמך זה שאני מדבר עם כולם שם במרצ בשיחות סגורות ולא בשיחות לתקשורת".
עם מי למשל? לא חשוב שמות. יודע מה? בוא נתחיל עם מי לא דיברת?
"אני מבין שאתה רוצה את הכותרת שלך, מה לעשות. את זאת לא תקבל למרות שאתה עושה את זה טוב וגם אני מנסה אבל אני אומר לך שהם לא רוצים".
את הכותרת שלי כבר קיבלתי גם בלי שמות. למרות הביטחון המופלג שלך לגבי הקולות שמונחים בכיס, בכל זאת קיים סיכון מסוים בריצה עצמאית. מה הבעיה ללכת כבלוק טכני, נפרדים אחרי הבחירות, איש לדרכו ולא כבולים בשום צורה.
"זה פשוט לא הולך לקרות, לכן אין טעם כל כך לדון בזה"
יאיר גולן אומר על הפלסטינים שאין עם מי ועל מה לדבר ואת זה אומר איש מרצ, לא רם שפע אדם מתון ממנו בהרבה. אז איזה אופק מדיני יש בכלל אם אין מי לדבר ועל מה?
"כשאתה איש שלום ומאמין בכל הקשר אגב ובכל מקום שהחתירה לשלום והפתרון המדיני זה הפתרון אז אתה לא נעצר לשאול מה קורה בהווה של 2022 ובמקום זאת, מתכנן את העתיד. אני מקווה שיגיעו פרטנרים לשלום ולא אנשים שרק רוצים לעשות איתנו מלחמות. ככל שאויבנו ירצו להילחם בנו, אנחנו נלחם בהם ביד קשה יותר. אבל תמיד במקביל נבין שמלחמות עקובות מדם לא יהיו פתרונות לסכסוך לטווח הארוך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במרצ משקרים...
    ש"ג 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה (לא) מפתיע
    סגור