בחירות 2022

אולמרט: "נתניהו סכסכן ופלגן עם סממנים מובהקים של פאשיזם ופולחן אלילים"

בריאיון מיוחד ל-ice מזהיר ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מפני עליית קרנו של יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "רוצה לגרש לא רק את הערבים, הוא רוצה לגרש גם אנשים כמוני. פאשיסט, הומופוב, סכסכן, אלים ואיש שאין לו מקום בזירה הפוליטית של מדינת ישראל". על נתניהו: "הפך את העדתיות לזירה פוטנציאלית שנועדה להחרפת הקיטוב במטרה לקדם את עתידו הפוליטי". נתניהו בתגובה: "אהוד אולמרט לא מעניין". בן גביר בתגובה: "האסיר המשוחרר אולמרט לא ראוי להעביר ביקורת, אחרי הכישלון שלו בניהול המדינה".
דוד זולדן |  43
אהוד אולמרט (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
ראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, בריאיון מיוחד ל-ice, הזהיר מפני עליית קרנו של ח"כ בן גביר בסקרים, תוך שהוא שם דגש על החיבור המסתמן בינו לבין יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לאחר הבחירות הקרובות, במטרה להרכיב ממשלה.
ישראל בשנת 2022: ימין נלחם בשמאל, שמאל נאבק בימין, עניים מוחים על אורח החיים של העשירים. ישראל הראשונה מול ישראל השניה, מדינת בני ברק מול מדינת תל אביב. האם אנחנו עומדים בפני חורבן בית שלישי?
"אנחנו רואים את מדינת ישראל מסוכסכת ומפולגת באופן שלא ראינו בעבר. אני עצמי  מעורב בחיים הציבורים של מדינת ישראל למעלה מ-50 שנה. אני עוד הכרתי את גולדה מאיר ואפילו את לוי אשכול כראש ממשלה שנפטר בראשית פברואר 1969 ואני עוד זוכר את היום הזה. אני לא זוכר אווירה כזו כמו שיש היום אבל אני זוכר כל מיני דימויים שלה". 

ריאיון עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.
אילו דימויים למשל?  "אני זוכר למשל את מערכת הבחירות ב-1981 שזה לפני 41 שנה והיה גם את אירוע הצ'חצ'חים ששינה את תוצאת הבחירות ביום האחרון שלהם כשדודו טופז אמר את מה שאמר וזה חרץ את גורל המערכה. כלומר, היה סוג כזה של דיבור ואווירה דומה לזו של היום, רק שאז זה בא מהצד של הפריווילגים ויש היום דבר כזה, מראית עין של פריווילגים רק שזה בא מהצד ההפוך".   
אתה בעצם מרמז שהכבש הפך לזאב?
"אני אתן דוגמא מהימים האחרונים וחשבתי עליה כי היה אצלי כאן ניסים משעל לתת לי את הספר שלו שנקרא 'שוליית הסנדלר'. הוא סיפר לי על ילדותו בתלפיות בירושלים שלא היה מה לאכול והיו גילויים של ניכור כלפי האוכלוסייה המזרחית שעלו ארצה ושלא היה לו ממה להתקיים ואבא שלו שלח אותו להיות שוליית סנדלר. אח שלו הוא פרופ' שאול משעל ואחד מגדולי המומחים בעולם בכל מה שקשור לסוריה ולחמאס ושלא פעם הייתי נועץ בו בהיותי רה"מ בנושאים שונים. ניסים כבש את פסגת עולם התקשורת והגיע להישגים אדירים.
אתה לא שומע מהם לא נהי ולא בכי ולא תחושה או מילה של קיפוח והם לא חושבים שהם מישראל השנייה והם לפי כל קני מידה מקובל בישראל הראשונה והם יהודים מזרחיים לכל דבר. אני אקח עוד דוגמא מחבר אחר שלי דן חלוץ שהיה אחד מהאמיצים, הנועזים והמוצלחים שבמפקדי חיל האוויר הישראלי ושנחשב לפסגת ההישגים וההצלחות בתחום האסטרטגי של מדינת ישראל. הוא ממוצא איראני ומשתייך ליהדות איראן והוא לא חש מקופח. גם שאול מופז הגיע לארץ ולא היה לו מה לאכול בבית ושלחו אותו לנהלל. האם מישהו מהם חש ומתנהל כאילו הוא קופח?"
גם הנשיא לשעבר, משה קצב נולד באיראן אבל חושב אחרת:
"משה קצב חושב ככה בגלל הנסיבות האישיות המאוד מיוחדות שלו כמי שהיה נשיא המדינה, הועמד לדין והורשע וישב בבית סוהר. יש כאלה גם מעדות אשכנז. לא צריך להיות יהודי איראני כדי להרגיש כך בנסיבות שכאלה".

הנשיא לשעבר משה קצב. צילום: קובי גדעון פלאש 90
אולי הדוגמאות שסיפקת לא מייצגות מספיק את תחושות העוול והקיפוח שחוו העולים מארצות ערב?
"מה שקרה פה זה שבשנים האחרונות ובפרט ב-13 השנים שחלפו, מאז שנתניהו חזר לשלטון בפעם השנייה הוא הפך את הנושא הזה לזירה פוטנציאלית שנועדה להחרפת הקיטוב במטרה לקדם את עתידו הפוליטי".
"חווית הגירוש של הערבים מחלחלת לדור שני ושלישי וקיימת עד היום"
במה בגין שונה מנתניהו? גם הוא הדגיש את ה"אנחנו" מול "ההם" ובפרט בתגובתו המשולהבת לנאום הצ'חצ'חים
"יום לפני הבחירות כשמרימים לך כדור להנחתה אתה צריך להיות אדם מאוד לא אנושי כדי לא להנחית וגם לבגין היו בנושא הזה גילויים שבהחלט לא היו ראויים. הדיבור של בגין נגד הברכות בקיבוצים טבוע עמוק בתודעה של הקיבוצים ואי אפשר לומר שההתבטאות הזו תרמה לשקט ולרגיעה. אז היו כל מיני ניצנים וכאלה שנבעו מן העובדה האובייקטיבית כמו העלייה שהגיעה מארצות המזרח לכאן בסוף שנות הארבעים ובראשית שנות החמישים שהוטלה לתוך מציאות בלתי מתקבלת על הדעת. אבל זה נכון שהם סוחבים איתם משקעים ולא רק הם". 
 
כשאתה אומר 'ולא רק הם' - אני מנחש שאתה מכוון לסוגיית הפליטים.
"אני אעשה השוואה עם אלף אלפי הבדלות: כשאתה מדבר עם הרבה מאוד ערבים קשה לברוח מהתחושה ואי אפשר לטשטש את העובדה שחלק לא קטן מהם גורשו מישראל והם לא נמלטו בגלל שהמנהיגות שלהם אמרה להם לברוח. יצא לפני שנה סרט של הנינה של יוסף וייץ, בתו של רמי וייץ שדרן הספורט שנקרא 'הקופסא הכחולה'. שם היא מביאה מתוך הזיכרונות של הסבא רבא שלה שהוא מודה שעסקו בגירוש ערבים ולאחר מכן מצפונו נקף אותו והוא דיבר עם בן גוריון שצריך להחזיר אותם.
אז חווית הגירוש של הערבים מחלחלת לדור שני ושלישי וקיימת עד היום עד שאתה אומר לעצמך 'איך יכול להיות שאחרי כל השנים האלה זה עדיין מפעפע?' אז יש תופעות כאלה אצל ערבים ותופעות כאלה אצל יהודים מזרחיים. זה מתחיל מרגש אותנטי שהיה. אני זוכר את הסרט מלפני שנתיים שהביא עדויות של עולים איך פרקו אותם ממשאיות והשליכו אותם במעברות כמו בהמות".  
אם כך, אדרבה. טבעי שתחושות הקיפוח יחלחלו גם הלאה לדור ההמשך. הלא כן?
"בשנות ה-50 הייתה דומיננטיות של התרבות האירופאית ולכן היכולת של הציבור הזה להשתלב אז הייתה יותר קשה. יחד עם זה, כשאתה בודק את העניין מבחינה היסטורית - מה היה בכלל במדינת ישראל? לא היה מה לאכול. השאלה הייתה רק אחת. או להציל את היהדות הזאת מצפון אפריקה והארצות המזרחיות או להביא אותה למה שלא היה. בסופו של דבר: חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה הזאת הפך לגורם משפיע ודומיננטי בחברה הישראלית ולגורם מצליח ותורם". 
אבל כשאתה הולך לפסטיבל עין גב, אתה לא רואה שם את תושבי אור עקיבא סביבך אלא את שכניהם מקיסריה ולא  בכדי שלמה גרוניך פרק את זעמו ותסכולו על כך שהוא לא רואה אותם בהופעה שלו.
"נכון. אז יש את פסטיבל עין גב ובכל זאת כשאתה הולך לקונצרטים בקיסריה את מי אתה פוגש שם? את עדן בן זקן, אייל גולן ועומר אדם שמייצגים את האוכלוסייה ששרה מוסיקה עם טעם מזרחי ולא את השירים של חוה אלברשטיין והגבעטרון".
הדרום ממשיך לחטוף. סבב אחר סבב. מה הרווחנו מההתנתקות שאתה היית האדריכל שלה?
"ומה היה לנו לפני ההתנתקות? היו לנו שם שלושים אלף חיילים. אילו עכשיו היו שם שלושים אלף חיילים אז הם היו כולם בטווח הרקטות של החמאס כמו שהם היו לפני כן. כשבאו אלי משפחה של אנשי ליכוד מובהקים שהבן שלה נהרג בכיסופים והיה רב סרן, אמרו לי ההורים: כל החיים אנחנו מצביעים ליכוד. מהי יש לנו לעשות בכיסופים? 200 מטר מחאן יונס. למה הבן שלנו היה צריך להיהרג שם?"
ראיינתי את יאיר גולן והוא אמר לי  על הפלסטינים שאין מי לדבר ועל מה. איזה אופק מדיני יש בכלל אם אין בכלל עם מי ועל מה לדבר?
"אני לא איש שמאל ואני לא חושב כמו יאיר גולן".
 
שללת בזמנו את כהנא. בן גביר מצהיר היום שהוא שונה מהרב כהנא. אתה מאמין לו? או שבן גביר זה כהנא רק יותר מתוחכם?
"אני לא מאמין לו. בן גביר הוא פאשיסט, הומופוב, סכסכן, אלים ואיש שאין לו מקום בזירה הפוליטית של מדינת ישראל. אבל במקום שבו יש סכסכן ופלגן בשם ביבי נתניהו אז צומחים אצלנו צמחי פרא כאלה. בתקופת בגין, כהנא לא יכול היה להתקיים. כששמיר היה ראש הממשלה וכהנא נבחר לכנסת שמיר היה יוצא מאולם הישיבות כאשר כהנא דיבר. ושמיר אי אפשר להגיד עליו שהיה שמאלן. הוא היה הרי ימני ביותר".
בין כהנא ושמיר זה גם היה על רקע אישי. כהנא חרג מכללי הנימוס שהיו מקובלים אז ונהג לביישו וללעוג לו על היותו נמוך קומה. יש הבדל בין לחלוק על השקפת עולמך לבין לעלוב בך.
"מה זה שייך? אנחנו מקניטים אחד את השני כל הזמן. אתה חושב שהוא היחידי שהקניטו אותו? הקניטו את שמיר רבים. מה גם כשהוא דיבר - שמיר יצא מהאולם. אני מסביר לך כדי להגיד שפעם היו מתייחסים לתופעות האלה אחרת. היום עומד בראש הליכוד אדם שהוא קיצוני, שיש בו סממנים מובהקים של פאשיזם ופולחן אלילים ובסביבה התרבותית החברתית והמשפחתית של אדם כזה יכול לצמוח גם בן גביר". 
ביבי - בן גביר זו לא תופעה שולית. יש לה נוכחות והיא צוברת אהדה. צריך להחליף את העם?
"יכול להיות. אני מקווה שהוא לא יצליח להגיע להישג שהוא רוצה בו".
גם יאיר גולן וגם בן גביר ואולי גם אתה, הגעתם לאותה מסקנה: שאי אפשר לחיות ביחד ושצריך להפרד מהפלסטינים. הויכוח הוא על הדרך לעשות זאת.
"הוא רוצה לגרש ואני רוצה לתת להם זכויות. הוא רוצה לגרש ולקחת אנשים שחיים מאות שנים על קרקע מסוימת שמבחינה היסטורית לנו יש זיקה יותר גדולה אליה ובזה אין ספק. בן גביר רוצה לגרש לא רק אותם. הוא רוצה לגרש גם אנשים כמוני. הוא אומר שגם את השמאלנים צריך לגרש. גם אנשים שיש חשד בנאמנות שלהם ומי יגדיר את הנאמנות שלהם? בן גביר בעצמו יגדיר את הנאמנות שלי ושלך. אני בשבילו בלתי נאמן.
כל אלה שהפגינו בבלפור ושהם מטובי הלוחמים ואמיצי הלב של מדינת ישראל הם בשבילו אנשים שמביעים ספק לנאמנות שלהם למדינה וצריך לגרש אותם. אז הגישה שלו היא גישה של אלימות ושל שלילת זכויות ושל גירוש. אני רוצה להפרד מהפלסטינים כדי לממש את הזכות שלהם להגדרה עצמית וכדי שתהיה להם מדינה כמו שיש לנו ושהיא תחיה לצידנו". 
 
מתווה המדינה הפלסטינית או הסכם מדיני יהיה כרוך בוויתור על שטחי מולדת?
"האם זה כרוך בוויתור של אדמות שלנו . כן. כן. ודאי. אחרת זה לא ויתור. מתי מוותרים? אם משהו לא שלך אתה מוותר? אתה לא מוותר כי הוא לא שלך. אני אומר כן. אנחנו צריכים לוותר למרות שזה שלנו. למה? כי השלום יותר חשוב מאשר הקרקע. ועל זה שותף היה לדעתי אחד מגאוני הדור של עם ישראל הרב עובדיה יוסף. שאמר פיקוח נפש עדיף על פני אחיזה בקרקע".
יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו בתגובה: "אהוד אולמרט לא מעניין".
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר בתגובה: "האסיר המשוחרר אולמרט לא ראוי להעביר ביקורת, אחרי הכישלון שלו בניהול המדינה. הישיבה בכלא עשתה רק רע לאולמרט, איש השמאל שמאז שישב בכלא, הפך לעז פנים, נרגן ובלתי נסבל בציבוריות הישראלית, מול האהדה שיש למפלגת עצמה יהודית שעומדת לצנינים בעיניו. בעזרת השם הימין ינצח בבחירות ונקים ממשלת ימין מלא מלא, נגד השמאל החמוץ".
תגובות לכתבה(43):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 40.
    מה יש לראיין פושע זקן וממורמר (ל"ת)
    משה 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 39.
    עניין
    ארידו 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולמרט לא מעניין?אחד הקולות השפויים שנותרו כאן.ואילו אתה מלאך חבלה.מוביל את המדינה לאבדון.
    סגור
  • 38.
    אולמרט
    דו 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף על אולמרט עבריין גנב מורשע עם פה גדול ומפליא שהתקשורת מעניקה לו במה
    סגור
  • 37.
    זקן עבש נטול כל הגיון.ומושחת לא קטן (ל"ת)
    השופט 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 36.
    אולמרט מה עם המעטפות של הכסף
    הרצל 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה עבריין מורשע שישב בכלא על שוחד יש לך אנדרטה בהולילנד ,המתיקו את עונשך כי חשבו שאתה הולך למות , איך אתה מעז לתת ביקורת ולחוות דיעה על אחרים , ואני לא מבין למה נותנים לך במה , אולי אתה משרת את נותני הבמה וכול דבר כשר בעיניהם כדי לנגח את היריב
    סגור
  • טען עוד
  • 35.
    ענה "ייתכן שכן" על השאלה האם צריך להחליף את העם? (ל"ת)
    מה נסגר עם אולמרט? 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    הבוטים של הנאשם בשוחד בפעולה.מי משלם עבור כמות כזו של ב (ל"ת)
    באגס באני 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 33.
    צודק לגמרי
    יובל פטריוט 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נתניהו הוא עבריין שאיבד שליטה על עצמו ויקריב כל דבר וגם את המדינה כדי להנצל ממשפט
    סגור
  • 32.
    אולמרט
    אזרח 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולמרט, מתי תתחיל להביט בדבשת שלך. כל מה שאתה מייחס לנתניהו, יושב עליך בול. הקנאה והאובססיביות שלך, תעשה אותך יותר חולה. לך למקומך, תני לו, ובוודאי שגם לנו. אין אזרח אחד, שרוצה לשמוע ממך בימים אלה.
    סגור
  • 31.
    תגובות לא עיניניות
    דניאל 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלק גדול מהמגיבים בוחרים לא להתייחס לדברי אולמרט אלא לעברו. ממתי לאדם שריצה עונש מאסר אין זכות להביע את דעותיו?
    סגור
  • ממתי שהאדם שהעביר ביקורת הוא הסוג הכי שפל של אנשים
    ג'ון גאלט 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מושחת
    סגור
  • 30.
    פשוט שנאת חינם
    לב 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיק לפני בחירות להוציא דיבתך כנגד ביבי לעולם לא תגיע לקרסוליו
    סגור
  • 29.
    אוסלו גוסס
    Eliyahu 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם שישב בכלא ושוחרר ברמאות איזו זכות יש לו לדבר נגד אנשים הוא נעשה דוקטור לבריאות הנפש הוא קובע מי צריך אישפוז בכלא לנוכלים ולרמאים לקח שוחד מעטפות ירוקות שיחק אותה חולה הביא אישורים שהוא כבר גוסס ולא נשאר לו לחיות רק כמה שבועות והיום רואים אותו כאילו לא קרא כלום ריך להעמיד את כל הרמאים לדין על שקר ולהחזיר או המושחת לכלא אולי הוא ישבר בשקט ויתן לעם להחליט מי טוב בשבילו
    סגור
  • 28.
    אולמרט
    יעקב 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי מעשיו וישיבה בכלא, אתה מעז לבקר ולהשמיץ אנשים אחרים? עדיף לשתוק. כל האמירות שלך מראות את הפרצוף האמיתי שלך.
    סגור
  • 27.
    מיואש
    ליאור 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה אולמרט שהארת את עיני לא אתה האדם הראוי לתת מענה לביביזם אבל בכל זאת התקשורת הפכה אותך ללגיטימי ואני תוהה גם לאור ההתנהלות המבישה של הפרקליטות והתקשורת שדאגו לייצר לנו מפלצת מדומה האם אני שטוף שנאה לאדם הלא נכון כאשר אימצתי וינקתי את הרעל השיקרי של התקשורת והמדיה אז תודה שגרמתם לי לעשות חישוב מסלול חדש וכנראה שאני מוותר על זכותי להצביע
    סגור
  • 26.
    וואיי , כמה חפירות כ"כ משעמם, לא הצלחתי להגיע לסוף הכתב
    אאא 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך אין לו בושה , שיכנס לחור שהוא יצא ממנו
    סגור
  • 25.
    אולמרט
    אילן 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם שיש לך סרטן אתה עוד ממשיך מתי יקח אותך ויהיה לנו שקט כבר יש לך אייל של אדמה גנב מושחט
    סגור
  • 24.
    חבל שנותנים לאולמרט במה. בושה (ל"ת)
    סימה 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 23.
    חחח אולמרט האסיר לשעבר מדבר על אחרים??
    רן 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זה כבר מביך, אדם חסר מודעות עצמית
    סגור
  • 22.
    גנב בן גנב ואח של גנב מטיף לנו מוסר...
    חיים קריות 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    במקום שתחפש חור להתחבא בו אתה הפכת לדובר של השמאל הקיצוני ארצה כלב קטן, ארצה ושקט.
    סגור
  • 21.
    כה אמר העבריין המורשע
    דודו 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אולמרט נפל על התחת אחרי שלקח שוחד, מעטפות דולרים, וישב בכלא כמו אחרון העבריינים והגנבים. עכשו התשקורת מלטפת את כל מי "שרק לא ביבי" אפילו את אולמרט הנוכל העבריין העלוב...
    סגור
  • 20.
    אולמרט המושחת ישבת בכלא על שוחד
    איציק 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בימקומך היתי שותק אתה פתטי ,אין לך זכות דיבור בכלל
    סגור
  • 19.
    הולמרט
    רון סטון 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מי אתה ומה אתה ? עוורין שהורשע באולי 10 אחוז ממה שעשית , ידוע שבשביל לקבל הודאה מעוורין מוכנים למחוק לו הרבה סעיפים . למה אתה מקנא מבנימין ? מה הוא עשה לך ? מי אתה חושב שאתה בכלל ? אתה הוא אחד מעלובי החיים שאני מכיר. מזמנו כשהיית הכלא אמרת דימייך קצובות ואוטוטו אתה מת ממחלת סרטן . אתה זוכר את זה? מה קרה ואתה ממשיך לחיות מה יש לך רופא מיוחד? השומר עלייך ? תעשה טובה לך תשחק עם כל העטים היוקרטיים שלך השווים מליוני דולרים לפני שיתחילו לחקור האם קנית אותם או קיבלת במתנות , עלוב היית ועלוב תישאר ,
    סגור
  • 18.
    האסיר "המכובד" מציג ממשנתו
    נתי 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חסר בושה ותקשורת חסרת בושה.
    סגור
  • 17.
    אחד שכמוך מעיז לדבר, נכסים במיליונים מממ
    אמת 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אתה עבריין ונראה עבריין ואדם רע במהותו. ממתינה לשעת כושר של שולה זקן שתוציא את ספרה לאור. שה' ישמור
    סגור
  • 16.
    גל הירש
    אבי 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אולמרט ניהל את המדינה לאין שעור הטוב יותר מהימין ומבנגי ניתאי. הגנרלים הירוקים ובראשם גל הירש תקעו לו סכין בגב. הם נעלבו כיון שגנרל כחול, דן חלוץ נעשה רמטכל!!!!
    סגור
  • 15.
    עבריין אסיר משוחרר עם פה עוד יותר משוחרר (ל"ת)
    סמאלמרט 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 14.
    אולמרט מי כאן פלגן וסכסכן ???
    מיכאל 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ניראה שאולמרט לא שומע את עצמו, בכל הכתבה הזו שומעים את דברי מר אולמרט שניראה מאוד ונשמעים מאוד כך ניראה לפחות לדעת אחרים כהסתה ממניעים פוליטיים.
    סגור
  • 13.
    גנב נוכל שקרן אסיר בכלא מעשיהו תת רמה זבל טינופת אולמרט (ל"ת)
    יעקב 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 12.
    מאז שהגנב הביריון הזה העמיד את ביב השופכין שלו נגד
    אני 10 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    נתניהו,הוא הפך לכוכב תקשורת.
    סגור
  • 11.
    כה אמר יוזם מלחמת לבנון השניה והפושעת. (ל"ת)
    אליהו 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 10.
    אולמרט
    הגיס של נחום בן צבי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    5 3
    שקרן גנב לוקח שוחד ומשחד. צא לנו מהחיים, חזור למעשיהו.
    סגור
  • 9.
    אולמרט אומר מה שליברמן אומר רק טיפה יותר מעודן
    אורוול 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    6 1
    1984 כבר כאן, מזמן
    סגור
  • 8.
    חחחח
    דו 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הביבסטים חיים באשליה שהביוב והליקוק ימין חחחח הם יותר שמאל מהעבודה.דואגים רק לכסא כסף וכבוד ומוכרים שקרים ללוזרים שבוחרים בהם
    סגור
  • 7.
    אולמרט
    א.ח 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    6 3
    כל כך איש עלוב שמנסה להישאר רלוונטי ללא הצלחה. באמת מה נשאר לאסיר משוצרר וקנאי חוץ מלטנף על אחד מראשי הממשלה הטובים שהיו למדינת ישראל. היכן שהוא וברק נכשלו, נתניהו השאיר להם אבק
    סגור
  • 6.
    כל מילה בסלע!!
    בן 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    9 9
    ראש הממשלה אולמרט, שילם את חובו לחברה, התפטר לפני שהתחילו החקירות להבדיל מסגול השיער שמסרב לזוז מהכסא למרות רצון רוב העם!! אולמרט הוביל את מלחמת לבנול השנייה הרבה יותר טוב מהסגלגל במבצע שומר חומות!!
    סגור
  • אתה חי בארץ??
    מישל 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    4 3
    רצון רוב העם רוצה את נתניהו ולא את בנט ולפיד הנוכלים האמיתיים שנה טובה
    סגור
  • 5.
    בן גביר יגרש את אמיר אוחנה?
    בן 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אוחנה והבעל שלו יישארו בארץ על אפו ועל חמתו של בן גביר!!
    סגור
  • 4.
    אולמרט אכול קנאה, מסכן ועלוב נפש
    ארצי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    10 7
    אולמרט אבד את צלם של שיח אנושי, הפה לא מפסיק להוציא צואת ריר, כי נגמרו לו המילים.
    סגור
  • כבר נאמר בחזל
    שמואל 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הקנאה התאווה והכבוד מוצאים את האדם מדעתו
    סגור
  • 3.
    ונוכל (ל"ת)
    אולמרט שקרן 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • 2.
    מסכן
    ש. 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    12 6
    האיש רעב לתשומת לב... כנראה שרק פסיכולוג יוכל לתת לו.
    סגור
  • 1.
    לא, אתה לא שמאל. אתה הרבה יותר גרוע
    אבי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    13 7
    אתה כבר מזמן לא שמאל. אתה מזמן עשב שוטה שנמצא הרבה יותר שמאלה מהשמאל
    סגור