בחירות 2022

כל הפרטים מאחורי חתימת ההסכם בין סמוטריץ' לבן גביר

האם נתניהו חשש ממפלגה עצמאית וחזקה של בן גביר? האם אבי מעוז נכלל בעסקה? כאשר נתניהו חש כי האווירה בין השניים מתוחה, השכיל לשבת עם כל אחד בנפרד ולגבש הסכמות, ורק אז להביא אותם לידי חתימת הסכם 
דוד זולדן | 
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום טוויטר)
מאחורי הקלעים של ההסכם בן גביר לסמוטריץ': לאחר ויכוח בין השניים הוסכם שעל הפתק בבחירות יהיה כתוב גם סמוטריץ' וגם בן גביר. שני הצדדים לא ישבו עם נתניהו יחד אלא הגיעו לפגישות נפרדות ומתברר שהיתה זו משימה לא פשוטה להושיב אותם סביב שולחן עגול כשהם עדיין טעונים מהרפש והזוהמה שאחזו בהם בתקופה האחרונה ובפרט בשבוע החולף. בן גביר הגיע עם הילדים שנכנסו לבריכה בבית נתניהו בקיסריה ואחד מהם שיחק כדורגל עם נתניהו. התברר כי נתניהו הוא זה שהציע לבן גביר להגיע עם הילדים. 
עיקרי המחלוקת והסעיפים עליהם הגיעו להסכמה: סמוטריץ' ויתר על המקום השביעי. בן גביר ויתר על יחידת מימון - הח"כ במקום העשירי יהיה של בן גביר אבל ההקצאה תלך לסמוטריץ'.
סמוטריץ' דאג לח"כים שנבחרו בפריימריז. בן גביר הסביר לרכזי ופעילי עוצמה יהודית אחרי חתימת ההסכם כי: "יכולנו לרוץ לבד, אבל רק באיחוד, גוש הימין יכול לנצח. אנחנו יכולים להביא 15 מנדטים ולהכניס 8 ח"כים מעוצמה יהודית לכנסת"
עמית סגל ב'N12' נימק כי הסיבה הפחות מדוברת בגללה פעל נתניהו לאיחוד סמוטריץ' ובן גביר היא משום שהוא לא רצה למצוא את עצמו עם מפלגת ענק בן גבירית שתקשה משמעותית על ממשלתו העתידית.
לאחר ההסכם עם סמוטריץ', בצאת השבת התחיל בן גביר במגעים כדי לצרף את ח"כ אבי מעוז (נעם) למקום ה-11 ברשימה המאוחדת. יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז כנראה נעלב מההצעה ובניגוד לנטען הגיב ואמר כי לא היו מגעים, ולא מתקיימים מגעים עם ח"כ איתמר בן גביר על צירוף נעם לרשימה.
וזוהי הרשימה עליה נחתם ההסכם בין סמוטריץ' לבן גביר:
1. סמוטריץ'
2. בן גביר
3. סופר
4. סטרוק
5. וסרלאוף
6. רוטמן
7. כהן
8. וודליגר
9. אליהו 
10. נציג עוצמה יהודית
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה