דיגיטל וטק

אנבידיה מסתבכת: רשות התחרות פשטה על משרדיה

רשות ההגבלים בצרפת פשטה שלשום על משרדי ענקית השבבים האמריקאית, בחשד להתנהלות אנטי תחרותית בתחום הכרטיסים הגרפיים
מערכת ice | 
ג'נסן הואנג מנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock, יוטיוב/ NVIDIA)
רשות התחרות של צרפת פשטה השבוע על משרדי חברת אנבידיה במדינה, בחשד שיצרנית השבבים האמריקאית נקטה בשיטות אנטי-תחרותיות, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל.
רשות ההגבלים העסקיים הצרפתית, שחשפה את הפשיטה עם שחר ביום רביעי, לא פירטה את מניעי החקירה או איזו חברה נחקרה, מעבר לכך שהיא ב"תחום הכרטיסים הגרפיים". הרשות מסרה כי הפעולה באה בעקבות חקירה רחבה יותר של מגזר מחשוב הענן. החקירה סובבת סביב חששות שחברות מחשוב ענן יכולות להשתמש בגישה שלהן לכוח המחשוב, כדי לפגוע במתחרות קטנות יותר.

המבצע השבוע כוון ל-Nvidia, שהיא יצרנית השבבים הגדולה בעולם המשמשת הן לבינה מלאכותית והן לגרפיקה ממוחשבת, הוסיף וול סטריט ג'ורנל, שציטט גורמים יודעי דבר. Nvidia סירבה להגיב, וכך גם רשות התחרות הצרפתית.
הביקוש לשבבים של Nvidia גבר בעקבות השקת אפליקציית הבינה המלאכותית הגנרטיבית ChatGPT בסוף השנה שעברה. באמצעות שילוב של השבבים והחומרה האחרת שלה והתוכנה החזקה שמפעילה אותם, Nvidia השיגה נתח שוק של כ-80%.
הרשויות בצרפת נקטו בגישה תקיפה נגד חברות טכנולוגיה גדולות בחודשים האחרונים. בספטמבר, צרפת השעתה את מכירת האייפון 12 של אפל ואיימה בהחזרת המכשירים, לאחר שמצאה שהטלפון פולט רמות קרינה חורגות מהמגבלה. המהלך גרם לאפל לשחרר עדכון תוכנה לשוק הצרפתי. מניית Nvidia עלתה ב-1.4% ל-430.65 דולר ביום חמישי אחר הצהריים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה