דיגיטל וטק

המלחמה הקרה עולה שלב: סין במהלך דרמטי נגד ארה"ב

סין משיבה מלחמה לארה"ב: ממשלת סין הודיעה כי החל מחודש אוגוסט הקרוב היא תדרוש רישיון מיוחד כדי לייצא את המתכות גליום וגרמניום, המשמשות לייצור מוליכים למחצה
מערכת ice |  1
סין וארה"ב (צילום shutterstock)
המלחמה הקרה בין סין לארצות הברית עולה שלב: ממשלת סין הודיעה כי החל מחודש אוגוסט הקרוב היא תדרוש רישיון מיוחד כדי לייצא את המתכות גליום וגרמניום, המשמשות לייצור מוליכים למחצה. עד כאן הכל בסדר, אבל שנכנסים לעובי הקורה מגלים שמדובר בצעד דרמטי במיוחד.
שתי המתכות הן למעשה מתכות קריטיות במיוחד בכל הקשור לתחום האלקטרוניקה ולייצור שבבים לתעשיות שונות, שכן סין היא היצרנית הגדולה ביותר שלהן בעולם. המהלך של סין מגיע בתגובה לצעד דומה בו נקטה ממשלת ארה"ב לאחרונה, במסגרתו היא מנסה לצמצם את היכולת של סין בבינה המלאכותית, כאשר שתי המעצמות ממשיכות את המלחמה הקרה שלהן אחת בשנייה, וכעת הן מתמקדות בכל הכוח באחת מהתעשיות הגדולות והחשובות ביותר בעולם - תעשיית השבבים.
סין הכריזה ביום העצמאות האמריקאי כי היא כאמור תדרוש את הרישיון המיוחד לייצוא המתכות גליום וגרמניום, ומשרד הסחר הסיני אף הוציא הודעה בה טען כי המהלך נועד "להגן על הביטחון ועל האינטרסים הלאומיים" של המדינה. על פי מומחים יודעי דבר, מדובר במסר ישיר, חד וברור שממשלת סין מעבירה לממשל ביידן, בעוד פרק בהיסטוריה הבלתי נגמרת בין שתי המעצמות הללו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח, האמריקאים אוכלים אותם בלי מלח
    גיל 07/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם מתנפחים ועושים שרירים אבל ביידן יכול לתת הוראה לעצור את ייצוא הסיליקה מצפון קרוליינה וכל תעשיית השבבים הסינית קורסת. גליום וגרמניום? שתי מתכות שנוצרות כתוצר לוואי בהפקת אבץ ואלומיניום שמיוצרים בכל העולם ונקנים בעיקר בסין כי היא מסבסדת אותם. אז חחחחחחח.
    סגור