דיגיטל וטק

המשבר בהייטק בשיאו: אף יוניקורן חדש לא נוצר השנה בישראל

המשבר בהייטק נמשך, וממש לא רק בישראל: רק 44 יוניקורנים חדשים נוצרו בעולם מתחילת השנה, בעוד אף אחד מהם לא נוצר בישראל
מערכת ice | 
חברות יוניקורן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המשבר בהייטק הישראלי נמשך, זאת בעקבות העובדה כי הרפורמה המשפטית ממשיכה להתקדם, המשקיעים בורחים וחברות ההייטק השונות מצמצמות בכוח עבודה, בהשקעות ובפיתוחים. חברת המחקר פיצ'בוק (Pitchbook) חשפה נתונים מסקרנים במיוחד לפיהם רק 44 יוניקורנים חדשים נוצרו בעולם מתחילת השנה, בעוד אף אחד מהם לא נוצר בישראל.
יוניקורן הוא למעשה הכינוי של תעשיית ההייטק לחברות פרטיות שהשווי שלהן מוערך ביותר ממיליארד דולר. יותר ממחצית חברות היוניקורן שנפתחו השנה בעולם מגעות מצפון אמריקה, כאשר בשאר חולקות אסיה ואירופה, ובישראל כאמור אף חברת יוניקורן לא הוקמה מתחילת 2023.
למעשה, על פי הדוח שפורסם במחקר, בתחילת חודש יולי היו בעולם 1,323 יוניקורנים, בעלי שווי כולל של 4.1 טריליון דולר. כל היוניקורנים בעולם גייסו עד כה 737.5 מיליארד דולר. אבל כפי שאתם כבר מבינים, אמנם בישראל המשבר בהייטק חמור יותר, אך גם בפן העולמי מדובר בירידה חדה. לצורך השוואה, ב-2017 נוצרו 86 חברות יוניקורן חדשות בעולם.
על פי הערכות, הירידה הזאת מגיעה בעקבות הירידה הגלובלית בהשקעות הון סיכון, שכן החברות הללו נפגעו יורת מכולן בגלל שהן גייסו בסבבים עצומים במהלך שנות הגאות, והיום הן פחות זקוקות לכסף מגיוס. נוסף על כך, ההערכות לכך מדברות גם על כל שהן נאלצות לבצע התאמות שווי גבוהות בצורה קיצונית במיוחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה