דיגיטל וטק

מאסק מצפצף על האיחוד האירופי: טוויטר מסרבת להילחם בפייק-ניוז

עשרות חברות טכנולוגיה גדולות וקטנות כאחד חתומות על קוד הדיסאינפורמציה של האיחוד האירופי, כולל מטא - בעלת פייסבוק ואינסטגרם - כמו גם גוגל, טיקטוק, מייקרוספוט וטוויטר
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
טוויטר פרשה מההסכם הוולונטרי של האיחוד האירופי שמטרתו להילחם בדיסאינפורמציה, אמר היום (ראשון) האיחוד האירופי.
תיירי ברטון, שהוא הממונה על השוק הפנימי של האיחוד האירופי, הודיע על החדשות בטוויטר - אך הזהיר כי למרות הפרישה, החברה עדיין תהיה מחויבת להנחיות בהסכם.  "ההתחייבויות נשארות. אתה יכול לרוץ אבל אתה לא יכול להסתתר", הוא אמר.

טוויטר תידרש על פי חוק לקחת צעדים קונקרטיים ומקיפים נגד דיסאינפורמציה באיחוד האירופי החל מה-25 באוגוסט, אמר ברטון, והוסיף: "הצוותים שלנו יהיו מוכנים לאכיפה".
עשרות חברות טכנולוגיה גדולות וקטנות כאחד חתומות על קוד הדיסאינפורמציה של האיחוד האירופי, כולל מטא - בעלת פייסבוק ואינסטגרם - כמו גם גוגל, טיקטוק, מייקרוספוט וטוויטר.
הקוד הושק ביוני אשתקד, ומטרתו למנוע רווחים מדיסאינפורמציה ופייק ניוז, וכן להגביר את השקיפות ברשתות החברתיות ולבלום את התפשטותם של בוטים וחשבונות מזויפים.
חברות החותמות על הקוד יכולות להחליט אילו התחייבויות להעניק, כגון שיתוף פעולה עם בודקי עובדות או מעקב אחר פרסום פוליטי.
תחת הבעלות של אילון מאסק, לפי הדיווחים, ניטור ומעקב בטוויטר צומצמה מאוד - מה שלדברי המבקרים אפשרה עלייה בהפצת דיסאינפורמציה.
לענקית המדיה החברתית היה בעבר צוות מסור שעבד כדי להילחם בקמפיינים מתואמים של דיסאינפורמציה, אך מומחים ועובדי טוויטר לשעבר אומרים שרוב המומחים הללו התפטרו או פוטרו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה