דיגיטל וטק

מלחמה בעולם השבבים: אנבידיה עובדת על פיתוח מחשב-על

אנבידיה היא היצרנית המובילה בעולם של יחידות עיבוד גרפיות (GPU), להן ביקוש גבוה מכיוון שניתן להשתמש בהן כדי להאיץ עבודת בינה מלאכותית
מערכת ice | 
אנבידיה (צילום באדיבות אנבידיה ישראל)
אנבידיה הודיעה ביום שני כי היא מתחילה לעבוד עם אוניברסיטת בריסטול בבריטניה כדי לבנות מחשב-על חדש באמצעות שבבים שלה, במטרה שיתחרה באינטל וב-AMD.
אנבידיה היא היצרנית המובילה בעולם של יחידות עיבוד גרפיות (GPU), להן ביקוש גבוה מכיוון שניתן להשתמש בהן כדי להאיץ עבודת בינה מלאכותית. ChatGPT של OpenAI, למשל, נוצר עם אלפי GPUs של החברה.

אבל שבבי ה-GPU משויכים בדרך כלל למה שנקרא יחידת עיבוד מרכזית (CPU), שוק שנשלט על ידי אינטל ו-AMD במשך עשרות שנים. השנה אנבידיה החלה לשווק שבב CPU מתחרה משלה בשם Grace, המבוסס על טכנולוגיה של SoftBank Group.
בכנס מחשוב-על בגרמניה ביום שני, אנבידיה אמרה שהיא עובדת עם חוקרים בריטיים ו-HP כדי לבנות מחשב בשם Isambard 3, שמבוסס כולו על שבבי ה-Grace CPU ואין לו אף אחד ממעבדי ה-GPU של החברה. נאמר בנוסף כי המערכת תשמש בין היתר למדעי האקלים ולמחקר גילוי תרופות.
"מה שמרגש הוא שכל העניין פועל על 270 קילוואט. זה למעשה פי שישה יותר ביצועים ויעילות אנרגטית מהמערכת הקודמת, Isambard 2", אמר איאן באק, מנהל כללי וסגן נשיא למחשוב מואץ באנבידיה במהלך תדרוך עיתונאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה