דיגיטל וטק

מאסק נגד גייטס? טוויטר מאשימה את מיקרוסופט בגניבת נתונים

טוויטר מעוניינת לדעת אם מיקרוסופט רצה במרוץ הבינה המלאכותית על חשבון הנתונים שלה. מאסק, שהיה מראשוני המשקיעים ב-OpenAI, רואה אותה מתפתחת עם מיקרוסופט ולא בהכרח מאושר
מערכת ice | 
אילון מאסק, ביל גייטס (צילום אינסטגרם/elonrmuskk, ויקיפדיה)
הרשת החברתית טוויטר מאשימה את ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט בשימוש בנתונים שלה ללא רשות, נתונים שמעולם לא נחשפו.
אלכס ספירו, עורך דינו של בעלי טוויטר אילון מאסק, שלח אתמול (חמישי) מכתב למיקרוסופט ובו פירט את הטענות, ובהן הטענה כי מיקרוסופט "הפרה" סעיפים מההסכם שלה עם טוויטר על שימוש בנתונים.
זהו קרב נוסף במערכה בין חברות טכנולוגיה שמתווכחות של מי הבעלות על הנתונים שיכולים לשמש לאימון בינה מלאכותית ותוכנות למידת מכונה. הניו יורק טיימס דיווח לראשונה על המכתב.
לאחר שמייסד טסלה רכש את טוויטר באוקטובר ומינה את עצמו למנכ"ל, החברה החלה לגבות תשלום עבור השימוש בממשק תכנות האפליקציות שלה (API), המאפשר למפתחים להטמיע ציוצים בתוכנות ובשירותים שלהם ולגשת לנתוני טוויטר. ה-API היה בעבר חופשי לשימוש עבור כמה שותפים ומפתחים שהסכימו לתנאי טוויטר. אפליקציות מונעות על ידי Twitter API כוללות את Hootsuite, Sprout Social ו-Sprinklr.

על פי המכתב של ספירו למנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה ולדירקטוריון החברה, בחודש שעבר מיקרוסופט "סירבה לשלם אפילו תעריף מוזל עבור המשך גישה לממשקי ה-API והתוכן של טוויטר".

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה (יח"צ)
נכון לחודש אפריל, למיקרוסופט היו לפחות חמישה מוצרים שהשתמשו ב-Twitter API, כולל ענן Azure, מנוע החיפוש Bing וכלים לפיתוח יישומים של Power Platform, כתב ספירו. ההסכם מגביל שימוש "מופרז" בממשקי התכנות של טוויטר. 
ספירו לא הזכירה את שמה של OpenAI או את יישומי ChatGPT, DALL-E ודומיהם, אולם הוא אכן לחץ על מיקרוסופט לקבלת "תיאור של כל איגום נתונים שיושם בכל אחת מהאפליקציות של מיקרוסופט, כולל פרקי הזמן שבהם התרחשו".
מיקרוסופט הגיבה כי תבדוק את הנתונים ותשלח תגובה מאוחרת ומעמיקה יותר.
נזכיר כי מאסק מתח ביקורת בגלוי על הקשר ההדוק בין מיקרוסופט ובין OpenAI, מפתחת ה-ChatGPT. מאסק היה מהראשונים שתמכו ב-OpenAI, אבל החברה גייסה מאז מיליארדי דולרים ממיקרוסופט, שמטמיעה את טכנולוגיית הבינה המלאכותית שלה במוצרים רבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה