דיגיטל וטק

מפוטרי פייסבוק נחשפים: "לא עבדנו ובכל זאת קיבלנו כסף"

בעקבות הרצון "לגנוב" טאלנטים לחברות אחרות, בפייסבוק גייסו עובדים, שילמו להם משכורות גבוהות, אך בפועל הם לא היו עושים כלום: "פשוט לא גייסנו אף אחד - ובכל זאת קיבלנו כסף"
מערכת ice |  2
מארק צוקרברג (צילום shutterstock ,יוטיוב/ The Verge)
בוול סטריט ג'ורנל חשפו השבוע מספר סיפורים מסקרנים במיוחד של עובדים בחברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בעולם, בהן כמובן פייסבוק, ששכרו את שרותיהם, שילמו להם משכורות גבוהות בזמן שהם יושבים ולא עושים כלום כמעט. 
אחת מהעובדות היא מיידלין מצ'דו, בת 33, ש"עבדה" בחברת מטא בתור מגייסת כוח אדם. לדבריה, אחרי שהצטרפה לחברה בספטמבר 2021 היא העבירה את רוב זמנה בפגישות שלא הניבו דבר ושבאופן כללי היא שמה לב שבחרה יש יותר מדי מגייסים ומעט מדי עבודה. "פשוט לא גייסנו אף אחד - ובכל זאת קיבלנו כסף", היא סיפרה בסרטון בטיקטוק, שהפך במהרה לוויראלי. לטענתה, היא הרוויחה 190 אלף דולר בשנה, כשבמהלך כל השנה הזו לא גייסה אף לא עובד אחד (!) ולמעשה לא עשתה כלום.
אז מה הסיבות לתופעה הזו? החברות הללו פרחו בימי הקורונה ומיהרו לשכור את שירותיהם של עובדים רבים במטרה לבנות "גב" לצמיחה הצפויה שלהן ולגנוב טאלנטים כאלה ואחרים למתחרים נוכח המלחמה הקשה שהייתה אז על העובדים המיומנים. אולם, עם תום מגיפת הקורונה, החברות גילו שאותם עובדים לא ממש נחוצים או שאותם עובדים פשוט המשיכו לעבוד בהן ואבטלתם הסמויה חלפה מתחת לרדאר של המנהלים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עובדת ממוצעת
    מתכנת 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שהיא לא עשתה כלום/לא הצליחה לעשות כלום לא אומר שזה היה מנהג של החברה. כנראה שהיא לא טאלנט ובגלל זה פיטרו אותה מניח ששאר העובדים! עשו את מה ששכרו אותם לעשות ולא ראו טלנובלות
    סגור
  • 1.
    לא רק בפייסבוק.. בכל חברות ה״הי-טק״ בארץ
    איתמר 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גייסו אנשים ונתנו להם משכורות מנופחות, כשגילו שנגמר התקציב הבילתי מוגבל ולא באמת צריכים אותם שלחו אותם לביתם. והם הלכו להפגין נגד הממשלה, כאילו שזה בכלל קשור אליה..
    סגור