דיגיטל וטק

אפל מכריזה על 3 תכונות חדשות שיגיעו השנה לאייפון ולאייפד

במהלך השנה הקרובה אפל צפויה להשיק שלוש תכונות מעניינות למשתמשי המכשירים המרכזיים שלה, בפיננסים, רכב ואבטחת שיחות
מערכת ice | 
אייפון (צילום unsplash)
בעוד הספקולציות על מערכת iOS17 כבר בעיצומן, יש עדיין כמה תכונות שאפל הכריזה עליהן עבור משתמשי אייפון ואייפד, ועדיין לא שוחררו.
חשבון חיסכון בכרטיס אפל
בהמשך להתמקדות בשירותים פיננסיים, אפל גם הודיעה שהיא תשלב חשבון חיסכון בעל תשואה גבוהה ישירות באפליקציית הארנק עבור משתמשי אפל קארד. תכונה זו הוכרזה באוקטובר, כאשר אפל אמרה שהיא תהיה זמינה מתישהו "בקרוב". בהתחשב בכך שכרטיס אפל זמין רק בארה"ב, חשבון החיסכון החדש יהיה מוגבל גם לארה"ב.
חשבון חיסכון בכרטיס אפל יאפשר להפקיד אוטומטית את התגמולים היומיים לחשבון. זה ישתלב במלואו עם יישומי ארנק אפל, מה שיאפשר לעקוב אחר היתרה והצמיחה של החשבון לאורך זמן ואף לבצע הפקדות נוספות באמצעות חשבון בנק מקושר.
חשבון חיסכון בכרטיס אפל יופעל בשיתוף עם בנק ההשקעות גולדמן זאקס, שהיא גם השותפה של אפל לכרטיס אפל עצמו. אין מילה על שיעור האחוז המדויק שהחשבון ישלם בריבית, אבל חשבון החיסכון המקוון הקיים של גולדמן מציע אחוזי תשואה שנתית של 3.30%.
 
הדור הבא של CarPlay
בוועידת המפתחים השנתית שלה, WWDC, אפל חשפה את מה שהיא תיארה כ"דור הבא של CarPlay". עם זאת, זוהי תכונה שאפילו אפל הודתה שלא תהיה זמינה במשך זמן מה, למרות ההכרזה הראשונית בשנה שעברה.
ממשק CarPlay החדש הוא שיפור דרמטי בהשוואה למה שמוצע כיום. הוא יציע תמיכה במספר מסכים בתוך המכונית ויוכל להשתלב בצורה הדוקה עם החומרה של המכונית. בעיקרו של דבר, עיצוב CarPlay החדש יכול להחליף לחלוטין את הממשקים הדיגיטליים של היצרן עצמו: בין היתר מהירות, מפלס דלק, טמפרטורה ועוד בלוח המחוונים; שליטה ברדיו או שינוי טמפרטורה ישירות דרך CarPlay.
זוהי התחייבות גדולה של אפל, והיא תדרוש שיתוף פעולה הדוק עם יצרניות רכב המעוניינות לאמץ את ממשק CarPlay החדש. אפל אומרת שמידע נוסף "ישותף בעתיד" ושנוכל לצפות לרכבים הראשונים עם תמיכה בעיצוב החדש של CarPlay מתישהו בסוף השנה.
אימות מפתח קשר של iMessage
לבסוף, יש תכונה אחת ממוקדת אבטחה ופרטיות שאפל כבר הודיעה שהיא תגיע במהלך השנה. iMessage Contact Key Verification מיועד ל"משתמשים המתמודדים עם איומים דיגיטליים יוצאי דופן", כולל עיתונאים, פעילי זכויות אדם וחברי ממשלה.
התכונה פועלת בכך שהיא נותנת לאותם משתמשים דרך לאמת שהם שולחים הודעות לאנשים שהם מתכוונים. אפל מסבירה כי הרוב המכריע של המשתמשים שלה לא מאוים על ידי התקפות סייבר מתוחכמות במיוחד, אבל התכונה מספקת שכבת אבטחה נוספת וחשובה למי שעשוי להיות מאוים.
משתמשים שיפעילו את התוכנה יקבלו התראות אוטומטיות אם תוקף מתוחכם במיוחד, כמו תוקף בחסות המדינה, יצליח אי פעם לפרוץ לשרתי ענן ולהכניס מכשיר משלו לצותת לשיחה המוצפנת הזו. ולמען אבטחה גבוהה עוד יותר, משתמשי התוכנה יכולים להשוות קוד אימות איש קשר באופן אישי, בפייס-טיים או באמצעות שיחה מאובטחת אחרת.
אימות מפתח ליצירת קשר של iMessage יהיה זמין "גלובלית" מתישהו בשנת 2023, אומרת אפל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה