דיגיטל וטק

פייסבוק משנה פניה: אלו ההפתעות הצפויות ברשת החברתית השנה

פייסבוק מתכננת הפתעות ל-2023: מהודעות פרטיות באפליקציה, דרך הרחבת מנוע הגילוי של תכנים חדשים המבוסס על בינה מלאכותית ועד מודעות ברילס

מערכת ice | 
פייסבוק (צילום freepik)
טום אליסון, מנהל פייסבוק וסגן נשיא ב-Meta, פרסם פוסט בבלוג החברה לרגל ציון הדרך של 2 מיליארד משתמשים פעילים בפלטפורמה בכל יום. אליסון התייחס לתחומים בהם פייסבוק תתמקד בשנה הקרובה, וביניהם בינה מלאכותית, כלי מונטיזציה ליוצרי תוכן והודעות.
בשנתיים האחרונות, חל שינוי בפייסבוק: יותר ויותר אנשים מגיעים לפלטפורמה על מנת לגלות תוכן חדש, לבדר את עצמם, ולשתף אותו עם אנשים נוספים – ולא רק במטרה להתעדכן מה חדש אצל החברים, המשפחה והקהילות שלהם.
השקעות החברה בבינה מלאכותית יאפשרו לאנשים לקבל יותר המלצות על תוכן – אשר ימשיכו להשתכלל בתגובה למשוב ישיר של אנשים, לצד כלי בטיחות שמטרתם לוודא שההמלצות אינן מזיקות או מפרות את כללי הקהילה של הפלטפורמה.
צוותי הבינה המלאכותית של Meta יתקדמו עם פיתוחי הג׳נרטיב AI עליהם הם עמלים – והחברה תפעל במטרה לחשוף מיליארדים ברחבי העולם לטכנולוגיה פורצת דרך זו, וכך לאפשר להם ליצור ולצרוך תוכן באופנים חדשים.
סרטוני ה-Reels ממשיכים לצמוח במהירות: פייסבוק ואינסטגרם מדווחות על יותר מ-140 מיליארד צפיות ב-Reels בשתי הפלטפורמות, בכל יום.
החברה בנתה בשנים האחרונות מערכת מונטיזציה המאפשרת ליוצרי תוכן להרוויח כסף על גבי הפלטפורמות. השנה, פייסבוק מתכננת להתמקד בכלי מונטיזציה לווידאו בפורמט קצר – ותרחיב את הניסוי של מודעות בסרטוני ה-Reels כדי לאפשר ליוצרי תוכן לרשום יותר הכנסות.
כמו כן, החברה מתכננת להרחיב את המתנות הווירטואליות שניתן להציע ליוצרים בפייסבוק ותרחיב את האפשרות לקנות ולשלוח כוכבים (Stars) במסגרת סרטוני ה-Reels.
החברה תתמקד השנה בהודעות פרטיות ותבחן את הגישה לתיבת הדואר הנכנס דרך האפליקציה של פייסבוק. כיום, יותר מ-140 מיליארד הודעות פרטיות נשלחות בפלטפורמות של Meta מדי יום. באינסטגרם, אנשים משתפים סרטוני Reels בהיקף של כמעט מיליארד פעמים ביום באמצעות ההודעות הישירות (DMs), ובפייסבוק גם נרשמת גדילה עקבית בשיתופים של סרטונים אלו.
פייסבוק רוצה להקל על אנשים לשתף בהודעות אישיות את התכנים שהם גילו – בלי הצורך לעבור מפלטפורמה אחת לאחרת. לכן, החברה בוחנת בימים אלה את היכולת של אנשים לגשת לתיבת הדואר הנכנס של המסנג׳ר שלהם, דרך האפליקציה של פייסבוק. החברה תמשיך ותרחיב את הניסוי בקרוב.
הודעות פרטיות הן גם אחת הדרכים המשמעותיות לבנות קהילות כיום. החברה החלה לבחון את הכלי של צ׳אטים קהילתיים בשנה שעברה - והתוצאות המוקדמות של הניסוי מבטיחות: בדצמבר האחרון נרשמה עלייה של 50% במספר האנשים שניסו כלי זה בפייסבוק ומסנג׳ר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה