דיגיטל וטק

זו הסדרה שכולם מתעניינים בה – ועלולה לסכן אתכם

לפני שבוע עלתה אחת הסדרות המדוברות ביותר של השנים האחרונות, שברה את השיא של "אופוריה" הישראלית במספר הצופים בסטרימינג וגרמה למכירות של מוצרים קשורים באמזון להמריא. אלא שגם נוכלים וגנבים תופסים טרמפ על הטרנד
יאיר מור | 
פרסום בסטרימינג (צילום mohamed Hassan from Pixabay)
נטפליקס, מאחורייך: ענקית הבידור הוותיקה וורנר העלתה ביום ראשון שעבר לערוץ הדגל הטלוויזיוני שלה, HBO, את הסדרה The Last of Us ("האחרונים מבינינו", משודרת בארץ בסלקום TV), המבוססת על סדרת משחקי הווידאו בעלת אותו שם. כבר למחרת היא התגאתה בכך שלפי נתוניה הפנימיים ונתוני חברת מדידת הרייטינג האמריקאית נילסן מדובר באחת הבכורות המוצלחות ביותר בהיסטוריה שלה, לאחר ש-4.7 מיליון איש בארה"ב צפו בה בערוץ ובשירות הסטרימינג HBO Max בערב הראשון שלו באוויר. בסוף השבוע היא כבר עדכנה שהמספר הגיע ל-10 מיליון.
לדברי החברה, שתי הסדרות היחידות בהיסטוריה של HBO שרשמו נתונים גבוהים יותר היו "בית הדרקון", סדרת הפריקוול ל"משחקי הכס", שרשמה 9.9 מיליון צופים בערב הראשון שלה בשנה שעברה, ו"אימפריית הפשע", שעם השקת שירות הסטרימינג הראשון בעולם הטלוויזיה, HBO Go, ב-2010, זכתה ל-4.8 מיליון צפיות. הבכורה הבאה בגודלה – הפרק הראשון בעונה השנייה של "אופוריה" הישראלית במקור – זכתה לפחות ממחצית מהנתון הזה בערב הפתיחה, והשיגה לאחר מכן נתונים מרשימים של 19.5 מיליון צפיות לפרק. כלומר: הסדרה הנוכחית עשויה להשיג נתון גבוה משמעותית מזה.
 
העניין הרב סביב הסדרה הוביל גם את מכירות המשחקים לזנק: לפי דיווחים ברשת, בימים האחרונים זינק The Last of Us II, המשחק האחרון בסדרה (בינתיים, כמובן), למקום הראשון במכירות המשחקים לפלייסטיישן 4 – שנתיים וחצי לאחר השקתו לקונסולה הזו; והחידוש למשחק הראשון, שהושק במקור לפלייסטיישן 3, הגיע למקומות 3 ו-5 (בגרסאות לפלייסטיישן 4 ו-5, בהתאמה).
עם זאת, הפופולאריות הרבה של הסדרה – ואיתה המשחק – הביאה איתה גם צדדים פחות נעימים.
עוד לפני עליית פרק הבכורה של הסדרה בת 9 הפרקים (שתשודר עד מרץ), הזהירה ענקית אבטחת המידע הרוסית קספרסקי כי נוכלים כבר החלו להפיץ רושעות במסווה של הורדת המשחק למחשב – מה שאמור להיות חשוד אוטומטית, שכן הסדרה הזו בלעדית לפלייסטיישן של סוני, ולא זמינה לאף מכשיר אחר. עם זאת, החברה מצאה גם גרסאות מזויפות של המשחק לקונסולה של סוני, אם כי בפח של המזימה הזו סביר להניח שפחות אנשים יפלו.
בנוסף, נראה שעל כל אחד שצפה בסדרה בערוצים החוקיים, יש לפחות אחד שצפה בה באמצעים פחות חוקיים: לפי אתר I know What You Sownload, הסדרה הפכה מייד עם צאתה להורדה הפיראטית הפופולארית בעולם. גם בישראל היא זוכה לפופולאריות רבה: בימים שני-שלישי היא היתה הסדרה הפופולארית ביותר בהורדות הפיראטיות, וביום שני כל 11 הקבצים הפופולאריים ביותר בהורדות הפיראטיות בישראל היו גרסאות שונות של פרק הפתיחה. ביום שלישי זה ירד ל-6 מתוך 10 המקומות הראשונים, ומרביעי עד שישי דורגה הסדרה במקום השני כאשר שתי ההורדות הפופולאריות ביותר היו גרסאות שונות של הפרק הראשון. סה"כ, הורידו את הפרק הזה אלפי ישראלים – ובעולם המספרים גבוהים בהרבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה