דיגיטל וטק

הרובוט שישפץ לכם את הבית - ואולי גם יגרום לסיוטים

החברה שהדהימה את העולם עם הרובוטים הראשונים שהיו מסוגלים ללכת ולרוץ, מציגה כעת רובוט שיכול גם לקפוץ, לרקוד, להרים חפצים כבדים ולזרוק אותם – בתקווה שלא יפגעו בבן אנוש
יאיר מור | 
רובוט (צילום freepik)
אם היה לנו שקל על כל כתבת הפחדה שטוענת שיום אחד הרובוטים יהרגו את כולנו – אולי, רק אולי, היה לנו היום מספיק כסף כדי למנוע את זה, כי לפי איך שזה נראה כרגע זו לא סתם בדיחה, אלא עניין של זמן. כמה חודשים, גג שנה.
בוסטון דיינאמיקס, ענקית הרובוטיקה האמריקאית שהדהימה את העולם לא פעם, פרסמה אמש (רביעי) סרטונים חדשים שמציגים את ההתקדמות המדהימה שלה בתחום, וגרמו לנו לשילוב של תדהמה ודאגה מהרגע שבו היכולות של הרובוט יופנו נגדנו.
בסרטונים – אחד קצר שפורסם בטוויטר ואחד ארוך יותר, עם הסברים "מאחורי הקלעים" אודות הדרך בה למד הרובוט לבצע את הדברים המדהימים הללו – הוא נראה רץ, קופץ, בונה לעצמו מסלול לכיוון הרצוי, מרים ארגז כלים, רץ איתו על קרש צר, זורק אותו לכיוון שחקן המגלם שיפוצניק תוך כדי סיבוב, ואז מפיל קוביית עץ עצומה ומבצע מעליה קפיצת-מספרת של 540 מעלות לפני שהוא נוחת, משל היה המדליסט האולימפי ארטיום דולגופיאט, באופן מושלם על הקרקע.
 
"פארקור מכריח אותנו להבין את המגבלות הפיזיות של הרובוט, וריקוד כופה עלינו לחשוב על כמה מדויקת וזריזה יכולה להיות התנועה של הגוף כולו", הסביר רובין דייטס, מהנדס תוכנה בפרויקט. "עכשיו, מניפולציה (של חפצים, כמו הקרש והארגז שהרובוט הרים; י"מ) מכריחה אותנו לקחת את המידע הזה ולפרש אותו במובן של איך נוכל לגרום לידיים לעשות משהוא מסוים".
סקוט קוינדרסמה, מנהל הצוות, הוסיף כי: "זוהי יותר הדגמה של כמה מיכולות השליטה החדשות של הרובוט. התקווה שלנו היא שאם נצליח לבנות את הטכנולוגיה השימושית שתאפשר לנו ליצור ולהתאים בקלות להתנהגויות דינאמיות כאלו, נוכל לנצל זאת במורד הדרך כדי לבצע עבודות אמתיות ודורשניות מבחינה פיזית".
מיותר לציין שאף אחד מאנשי הפרויקט לא פרסם כתובת מייל לשליחת סריקת פנים כדי להיכנס לרשימת האנשים שלרובוטים הללו אסור לפגוע בהם אם הם מחליטים, פתאום, לנסות לראות אם הם יכולים למעוך בני אדם או לזרוק אותם מבניינים גבוהים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה