דיגיטל וטק

שני סטארטאפים ישראלים מפטרים פעם שנייה בחצי שנה

קלטורה, שפיטרה עשרות עובדים בקיץ האחרון, וראפיד, שפיטרה עשרות עובדים רק לפני חודש וחצי, החלו בגלי פיטורים נוספים עם תחילת השנה
יאיר מור |  1
פיטורים (צילום shutterstock)
קלטורה וראפיד, שני 'חדי קרן' ישראלים (לפחות בעבר), מתחילים את השנה החדשה עם פיטורי עובדים נוספים, חודשים בודדים לאחר שכבר פיטרו עובדים.
קלטורה, חברת וידאו לצרכים ארגוניים שאמנם מוגדרת אמריקאית אך הוקמה על ידי שלושה ישראלים ויותר ממחצית מעובדיה ממוקמים בישראל, צפויה לפטר כ-11% מכוח האדם שלה, ורובם – כ-40 עובדים – בישראל, שכאמור מהווה את מרכז הפעילות העיקרי שלה. המהלך יוריד את מספר עובדיה לכ-700 בעולם, ופחות מ-400 בארץ.
גל הפיטורים בקלטורה מגיע מעט פחות משישה חודשים לאחר שהכריזה עם הצגת הדו"ח שלה לרבעון השני על גל פיטורים של 10%, או כ-80 עובדים, ש-30 מתוכם היו בישראל. דו"חות החברה בשנה האחרונה העידו על דשדוש של ההכנסות ועלייה בהפסדים. החברה שהונפקה רק לפני שנה וחצי בוול-סטריט לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר נסחרה נכון לסוף יום המסחר של אתמול (שלישי) בשווי של מעט פחות מ-240 מיליון דולר.
החברה טענה בתגובה לכלכליסט כי מדובר ב"גישה אחראית ומתונה על מנת לנווט את החברה חזרה לרווחיות".
במקביל, חברת הפינטק ראפיד לא הודיעה על גל פיטורים, אך לפי דיווח בדה-מרקר זימנה מספר עובדים בישראל לשימוע. זאת פחות מחודשיים לאחר שפיטרה עשרות עובדים בכל רחבי העולם.
החברה לא קוראת לא לפיטורים הקודמים ולא לנוכחיים קיצוצים – בנובמבר היא טענה שהיא בסך הכל נפטרת מתפקידים כפולים לאחר שרכשה תוך שנתיים שלוש מתחרות – שתיים מאיסלנד ואחד מהונג קונג. הפעם, היא מסרה לדה-מרקר כי לא מדובר בגל פיטורים, אלא ב"עובדים בודדים" שמפוטרים בשל "ביצועיהם" בשנת 2022.
במקרה של ראפיד, דאגה לתמורה שמביאים העובדים לחברה נראית מוזרה לנוכח התנהלותה הפזרנית, בלשון המעטה: מלבד הרכישות הרבות של מתחרות דומות, הסטארטאפ מחזיק מטוס פרטי שמנהליו ובכיריו מרבים לטוס בו לחופשות יקרות, מקיים מסיבות ראוותניות בהשתתפות אמנים מחו"ל שמוטסים במיוחד, מעניק חסות למכבי ת"א בכדורסל ואף מחזיק קרן השקעות משלו – עובדה מאוד לא טריוויאלית לחברה בת 7 סה"כ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממשיכים את מסורת הבורות והשטחיות
    פוקח עיניים 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התבלבלתם בין ראפיד לפלייטיקה. אתם פשוט בדיחה
    סגור