דיגיטל וטק

המטוס של מאסק חוזר לככב בטוויטר – למרות החסימה

כעשרה ימים לאחר שהחשבון שעוקב אחר טיסותיו הפרטיות בטוויטר נחסם, כעת נפתח במקומו חשבון חדש. מה עשה המפעיל כדי לעקוף את הכלל שהומצא כתירוץ לחסימת החשבון הקודם שלו?
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום freepik, יוטיוב/ TED)
מטוס הגאלפסטרים 6 של אילון מאסק חוזר לטוויטר. הבוקר (שבת) נפתח ברשת החברתית שבבעלותו של המיליארדר חשבון חדש שמעדכן אודות טיסותיו הפרטיות של טייקון הרכב החשמלי והחלל – כשבוע וחצי לאחר שהחשבון הקודם שעשה זאת נסגר.
מי שפתח את החשבון החדש הוא ג'ק סוויני, הסטודנט הצעיר שיצר גם את החשבון הקודם עד לחסימתו. הפעם, כך נראה, הוא מקווה שהחשבון לא ייחסם – משום שהוא שינה את אופן פעילותו כדי להתאים בדיוק לתנאי השימוש החדשים שמציא מאסק רק כדי להצדיק את חסימת החשבון הישן, שצבר יותר מחצי מיליון עוקבים.
שמו של החשבון החדש מעיד על השינוי הקטן אך הקריטי שביצע סוויני: בעוד שהחשבון המקורי נקרא @ElonJet, החדש נקרא @ElonJetNextDay – כלומר, "המטוס של אילון באיחור של יום". זאת מכיוון שלאחר חסימת החשבון המקורי, בטענה שפרסום פרטים על מיקומו של אדם מסכן את בטחונו האישי, נכתב בתנאי השימוש כי הדבר לא חל על פרסום מיקום לאחר יממה לפחות, משום שההנחה היא שרוב האנשים לא נשארים במקום כלשהוא שאינו ביתם 24 שעות ברצף.
השינוי הזה מוביל לכך שפרטי הטיסה שפורסמו בו היום פורסמו בחשבון שפתח סוויני ברשת החברתית מאסטודון כבר אתמול. זאת בעוד באותו חשבון במאסטודון כבר פורסמו הבוקר פרטי טיסה עדכנית יותר – ומוזרה מאוד – של מאסק, שטס לפי רישום המסלול מאוקלנד לסן אנטוניו, מרחק אווירי של 110 ק"מ לכיוון צפון בתוך קליפורניה, אך ביצע בדרך לולאה סביב לאס וגאס שבנוואדה – מרחק של יותר מ-600 ק"מ מזרחה משתי הערים האחרות.
 
החשבון החדש הספיק לצבור תוך חצי יממה קרוב ל-15,000 עוקבים, בעוד החשבון במאסטודון עומד על קרוב ל-70,000 עוקבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה