דיגיטל וטק

טבעונות כחול לבן: עסקה ראשונה מסוגה בתעשיית הפודטק הישראלית

במסגרת העסקה, ראשונה מסוגה בתעשיית הפודטק הישראלית, תספק חברה אירופית סיוע טכנולוגי למאמצי המו״פ של חברת מיט.דה אנד
מערכת ice | 
המבורגר טבעוני (צילום UNSPLASH)
חברת Meat.The End הישראלית, חתמה על הסכם רכש של קו אקסטרוזיה תעשייתי עם המובילה העולמית בייצור ציוד מיכון תעשייתי. שווי העסקה עומד על היקף כולל של 1.5 מיליון אירו. במסגרת העסקה, ראשונה מסוגה בתעשיית הפודטק הישראלית, תספק החברה האירופית סיוע טכנולוגי למאמצי המו״פ של חברת מיט.דה אנד. 
אקסטרוזיה היא הטכנולוגיה המרכזית שמשרתת את תעשיית תחליפי הבשר כיום. מכשיר האקסטרוזיה מאפשר הפיכה של חומרי גלם שונים למגוון רחב של מוצרים סופיים באמצעות דחיסה, ערבוב, בישול, גזירה, חימום, קירור ועיצוב של המוצר כחלק מאותו תהליך. הטכנולוגיה מצויה כבר עשרות שנים בשימוש נרחב בתעשיית המזון ומייצרת מאות מוצרי מזון, כולל חטיפים, דגני בוקר, מזון לחיות מחמד, פסטה, מזון לתינוקות, גבינה מעובדת ועוד. 
בשנים האחרונות, חברות פודטק החלו לייצר תחליפי בשר על בסיס הצומח בשימוש מכשירים מן הסוג הזה המחקים את המראה, הטעם, המרקם ותחושת הביס של מוצרים מן החי. בהשוואה לתהליכים מסורתיים רבים, האקסטרוזיה יעילה יותר, חסכונית יותר ודורשת פחות משאבים כגון אנרגיה ומים ולכן גם מייצרת בעלות נמוכה יותר. הרב-תכליתיות של הטכנולוגיה מאפשרת לעבד מספר מוצרים בו זמנית בקו אקסטרוזיה בודד. גורמים אלה מנבים עתיד מזהיר עבור טכנולוגיה זו בתעשייה.
ד״ר ישי מישור, מנכ״ל ומייסד Meat.The End: ״גידול מהיר של האוכלוסייה העולמית גרם לצורך גובר במוצרים אלטרנטיביים המכילים חלבון, מעבר לבשר מן החי המהווה את מקור המזון עתיר החלבון הנפוץ ביותר. הצפי הוא שמגמות עולמיות סביב רצונם של צרכנים למזון בריא, נגיש, באיכות גבוהה ובר קיימא, יניעו את הביקוש למזון בריא יותר ועתיר סיבים בשנים הבאות. תעשיית המזון כולה במרוץ אחר חלבונים מהצומח המציגים פוטנציאל ענק להחלפת בשר באמצעות פיתוח של מוצרים בריאים, עתירי חלבון, ללא כולסטרול ודומים מבחינה תזונתית למוצרי חלבון מן החי. לטכנולוגיית האקסטרוזיה יישומים לפיתוח מזון בהיקף תעשייתי רחב ויתרונות של עלות נמוכה, קיימות וגמישות בייצור של מגוון רחב של מוצרי מזון. טכנולוגיה זו צפויה לתרום דרמטית לפתרון בעיית הרעב העולמי. בעולם החלבונים של מחר, מי שישלוט בטכניקות אקסטרוזיה מתקדמות ישלוט בשוק חומרי הגלם. מיט.דה אנד הולכת לשם. אנו גאים להיות היחידים שמביאים סוג כזה של מרכז פיתוח לישראל ובטוחים שזו רק ההתחלה״. 
מיט.דה אנד היא חברת פודטק ישראלית שהוקמה בשנת 2020 ומתמקדת בפיתוח וייצור חומרי גלם מתקדמים לתעשיית תחליפי הבשר העולמית. רק לאחרונה, הודיעה  Meat.The End על עסקה מסחרית ראשונה, עם חברת בורגר קינג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה