דיגיטל וטק

מאסק מכריז מלחמה על אפל: "אייצר אלטרנטיבה לאייפון"

הבעלים החדש של הרשת החברתית טוויטר טוען כי אפל הפסיקה לפרסם בה ומאיימת להסיר אותה מחנות האפליקציות ומסרבת להסביר מדוע. בתגובה, הוא שיתף סדרה של ציוצים נגדה, והודיע: אם לא תהיה ברירה, אייצר טלפון שיתחרה באייפון"

יאיר מור |  2
אילון מאסק (צילום flickr/ Victor Gonzalez Couso, pexels)
עכשיו זה רשמי: אילון מאסק יוצא למלחמה בחברה הגדולה בעולם, ומן הסתם גם במתחרה שלה. כך הוא הודיע, בדרכו המוזרה, בסדרת ציוצים הערב (שני).
לפני כשעתיים צייץ מאסק: "אפל הפסיקה בגדול לפרסם בטוויטר. האם הם שונאים חופש דיבור באמריקה? מה הולך פה?", הוא שאל, ותייג את מנכ"ל יצרנית האייפון, טים קוק.
 
"את מי עוד צנזרה אפל?", הוא שאל בציוץ אחר, וצירף ציוץ של אפליקציית הווידאו מבוססת הבלוקצ'יין LBRY, שדיווחה כי בתקופת הקורונה קיבלה מאפל דרישה לסנן חיפושים מסוימים (ככל הנראה בקשר למגיפה ולחיסונים) – או שתוסר מהחנות. "אפל אולי מייצרת מוצרים טובים, אך מתנגדת לחופש הביטוי מזה זמן מה", כתבו מפעילי האפליקציה.
 
מייד לאחר מכן שיתף מאסק גם ציוץ שבו שולב סרטון שנוצר לפני שנתיים ע"י אפיק גיימס, מפתחת המשחק הפופואלרי פורטנייט, לאחר שאפל הסירה את המשחק מהחנות שלה בשל סירוב לחלוק איתה את העמלה בגובה 30% על כל רכישה של השחקנים, וכתב: "מדויק".
 
בציוץ הבא הוא שילב סקר על נכונות האמירה "אפל צריכה לפרסם את כל החלטות הצנזורה שביצעה והשפיעו על לקוחותיה", ונכון לזמן הכתיבה (תשע ועשרים בערב) כמעט 90% מהגולשים ענו "כן".
 
לאחר מכן הוא המשיך את סדרת הציוצים המקורית שלו: "אפל גם איימה להוציא את טוויטר מחנות האפליקציות שלה, אך לא מוכנה להגיד לנו מדוע".
 
כמה דקות אחר כך הוא הוסיף: "הידעתם שאפל מטילה מס סודי של 30% על כל מה שאתם קונים דרך חנות האפליקציות שלהם?"
 
לסיום סדרת הציוצים והבהרה של הכיוון שאליו הוא הולך, צייץ מאסק מם, כפי שהוא אוהב לעשות. בתמונה נראה רכב שעליו נכתב 'מאסק', פונה בחדות מכביש ראשי אל יציאה ממנו, כאשר על השלט מעליו נכתב כי הכביש הראשי מייצג תשלום של 30% והיציאה מייצגת 'יציאה למלחמה'.
 
סדרת הציוצים מאשרת את ההערכה עליה כתבנו כאן לפני שבוע בדיוק, כי מאסק מתכוון להילחם באפל וגוגל על העמלות שהן גובות על כל תשלום שמבוצע דרך אפליקציות שזמינות בחנויות שלהן. אפל גובה 30% מכל מפתח שמרוויח יותר ממיליון דולר בשנה, וגוגל גובה 15% על כל סכום בשנה הראשונה ו-30% על כל רווח מעל לרף מיליון הדולר מהשנה השנייה והלאה. מאסק מקווה כנראה לעקוף את העמלות הללו משום שהוא נחוש להפוך את המנויים בתשלום להכנסה העיקרית של האפליקציה – ועם על כל 8 דולר 2.40 יילכו לאפל או לגוגל, מיליוני דולרים של הכנסות פוטנציאליות יירדו לטימיון.
סדרת הציוצים הזו מגיעה פחות משלושה ימים לאחר שמאסק ענה למגישת OANN לשעבר והפודקאסטרית העצמאית בהווה, ליז ווילר, כשכתבה ש"אם אפל וגוגל יוציאו את טוויטר מחנויות האפליקציות שלהן, מאסק צריך לייצר סמארטפון משלו. חצי מהמדינה ייפטר בשמחה מהאייפון והאנדרואיד המוטים והמרגלים. הבן אדם בונה טילים למאדים, סמארטפון קטן וטיפשי צריך להיות קל, לא?". תשובתו של המיליארדר היתה: "אני בהחלט מקווה שזה לא יגיע לידי כך, אבל כן – אם לא תהיה ברירה, אייצר טלפון חלופי".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הלוואי שיצליח
    אאא 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלבד הטלפון הוא יצטרך להשלים אקוסיסטם שלם של שרותים , חנות אפליקציות , כלי פיתוח , שעונים חכמים ועוד
    סגור
  • 1.
    מאסק רוצה להיות זורו שמסכן את העולם (ל"ת)
    אמיר 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור