דיגיטל וטק

טיקטוק נערכת לבחירות בישראל: איך היא תנסה לסייע?

הרשת החברתית הודיעה כי לקראת הבחירות בישראל היא נוקטת אמצעים למניעת הטיית הבחירות על ידי סרטונים שמועלים לפלטפורמה שלה. כך היא תעשה זאת
יאיר מור | 
טיקטוק (צילום unsplash)
טיקטוק, הרשת החברתית הפופולאריות ביותר בקרב צעירים, הודיעה היום (ראשון) כי היא נרתמת לסייע לשמירה על טוהר הבחירות לכנסת ה-25 בישראל, שתתקיימנה ביום שלישי הבא, 1 בנובמבר.
לפי הודעת החברה, סרטונים בטיקטוק שלצידם תגיות הקשורות לפוליטיקה ישראלית יקפיצו לצופים התראות עם קישורים לאתר ועדת הבחירות המרכזית, לקבלת מידע מהימן אודות הבחירות. התקווה היא לאזן כל מידע מוטה ומטעה שינסו גורמים כאלו ואחרים להעלות לאפליקציה.
ההתראות מצטרפות לאמצעים נוספים שנוקטת החברה, ובהם איסור על פוליטיקאים ומפלגות לרכוש בה פרסומות או לגייס דרכה תרומות. בנוסף, ציינה החברה כי היא מעסיקה צוותים אנושיים ייעודיים שתפקידם להסיר "מידע מזיק ומטעה" מהרשת החברתית.
כידוע, מטא (לשעבר פייסבוק) סובלת מאוד מכך שהיא אינה נוהגת כמו טיקטוק. מאז בחירת דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב ב-2016, היא נמצאת תחת ביקורת קשה בטענה כי איפשרה לחברה פרטית לנצל מידע על הגולשים שלה באופן חודרני ממש כדי להשפיע באופן פסיכולוגי על הציבור בארה"ב ולהטות את הבחירות לטובת איש הנדל"ן וכוכב הריאליטי. כתוצאה, ניסתה פייסבוק לנקוט אמצעים לאיזון הפרסומות הפוליטיות ומניעת שימוש לרעה במידע - אך הביקורת עליה לא פחתה בשל כך, ואולי אף גברה, מכיוון שכעת כל פוסט פוליטי נחשב כאילו נבדק ואושר ידנית על ידי החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה