דיגיטל וטק

צוקרברג מזהיר: אנחנו במצוקה, ראשים עומדים לעוף

מנכ"ל החברה שמפעילה את הרשתות החברתיות ואפקליציות התקשורת הגדולות בעולם הזהיר את העובדים כי היא לא תסתפק בהקפאת מספר העובדים, אלא תתחיל גם לפטר
יאיר מור | 
מארק צוקרברג (צילום unsplash, pixabay)
הזמן לייפות את המציאות נגמר: מייסד ומנכ"ל מטא (לשעבר פייסבוק), מארק צוקרברג, חשף השבוע כי החברה נוקטת באמצעי חירום לעצירת ההידרדרות הכלכלית שלה, והודה בחצי פה כי הדבר יכלול גם פיטורים.
בפגישת השאלות והתשובות השבועית שלו עם עובדי החברה אמר צוקרברג כי "קיוויתי שהכלכלה תתייצב בבירור עד עכשיו – אבל ממה שאנו רואים, לא נראה שזה קרה, ולכן ברצוננו לתכנן באופן שמרני מעט". לדברי צוקרברג, התכנון השמרני יכלול הקפאה מוחלטת של העסקת עובדים חדשים, "ארגון מחדש" ואף פיטורים. לדבריו, החברה תוריד את התקציבים של רוב המחלקות – כולל כאלו שנמצאות בצמיחה – ותשאיר למנהלים את ההחלטה האם, כפי שצוקרברג הגדיר זאת, להשאיר תפקידים שמתפנים ריקים, להעביר עובדים לצוותים אחרים או "לנהל החוצה עובדים שאינם מצליחים" (אחד הניסוחים הכי חסרי טאקט ורגש לפיטורים בהיסטוריה, ללא ספק).
הדברים מהווים החמרה משמעותית בטון של צוקרברג לעומת דבריו בשיחת המשקיעים עם הצגת הדו"ח הרבעוני של החברה לפני כחודשיים, אז הוא אמר כי "התוכנית שלנו היא להפחית בקצב יציב את גידול מצבת העובדים במהלך השנה הבאה. צוותים רבים עומדים להצטמצם, כדי שנוכל להעביר אנרגיה לאזורים אחרים, ורציתי להעניק למנהלים שלנו את היכולת להחליט בתוך הצוותים שלהם היכן (שני ביטויים קשים לתרגום, ששניהם מתפרשים בד"כ באופן חיובי, אך בהקשר של הדברים כוונו בבירור כרמז לצמצומים) והיכן לארגן מחדש צוותים תוך מזעור נזקים למיזמים ארוכי-טווח".
נזכיר כי גם "ארגון מחדש" ו"העברת עובדים לצוותים אחרים" הם שמות יפים מאוד לפיטורים, כפי שנחשף לאחרונה. לפי עובדים בענקיות ההייטק, מדובר בפרקטיקה שבמסגרתה מודיעים לעובדים כי התפקיד שלהם מבוטל ועליהם מוטלת האחריות למצוא תפקיד מתאים אחר בחברה. רבים מהם לא מוצאים תפקידים כאלו, ומוצאים את עצמם מובטלים ללא שהחברה תצטרך לקרוא לזה פיטורים.
מבט במניית מטא מסביר את הסיבה ללחץ של צוקרברג: מאז תחילת השנה היא צנחה ב-59.7%, ובשנה האחרונה היא התרסקה ב-60.2%.
החברה סירבה להגיב לדברים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה