דיגיטל וטק

אחת מחברות המשחקים הגדולות בעולם נכנסת לישראל

יוצרת GTA מקימה מרכז פיתוח בישראל ורוכשת חברה ישראלית שהוקמה על ידי שלושת היזמים, שעמדו מאחורי המשחק שייקר שכבש את העולם בעשור הקודם. החברה הנרכשת פועלת כבר יותר מחצי עשור בלי אף משקיע
יאיר מור | 
חברות גיימינג (צילום shutterstock, pixabay)
האם היורש של "FarmVille" יגיע מישראל? Zynga, ענקית המשחקים החברתיים האמריקאית שפיתחה את המשחק הראשון בהיסטוריה שגרם לאנשים לשחק בפייסבוק, הודיעה אחר הצהריים על רכישת החברה הישראלית Storemaven. סכום הרכישה לא נמסר, ונראה שהוא גם לא קריטי, שכן לחברה הנרכשת אין אף משקיע.
סטורמייבן הוקמה ב-2015 ומעסיקה 50 עובדים. נראה שפעילותה מומנה בידי שלושת מייסדיה - גד מאור, המשמש כמנכ"ל; אדם רכיב, המשמש כנשיא; ואלדד אבל, המשמש כראש תחום מוצר. זאת מכיוון שהשלושה עמדו מאחורי אקזיט משותף ב-2016, כאשר מכרו לענקית משחקי ההימורים Playstudios את Scene 53, החברה שהקימו ב-2009 והשיקה ב-2011 את "שייקר" – מעין שילוב של משחק בגרפיקה דו-ממדית בסיסית ורשת חברתית להיכרויות, שאיפשרה לאנשים להיפגש ב"פאבים" וירטואליים. בסין 53 הושקעו בשנות קיומה 18 מיליון דולר, ונראה שסכום הכסף הלא ידוע שתמורתו נרכשה הספיק לשלושה משמונת המייסדים לממן את פעילות החברה הבאה שלהם למשך 6 השנים שעברו מאז.
כעת, לאחר האקזיט השני שלהם, יצטרפו כל 50 עובדי סטורמייבן לזינגה כעובדי מרכז המו"פ החדש שהיא מקימה בישראל על בסיס הרכישה הזו. המרכז יתמחה, כפי שהתמחתה החברה הנרכשת, בניתוח נתוני שימוש באפליקציות ומשחקים לצורך שיפור המודלים להכנסת כסף מהם. זינגה מתכוונת לגייס למרכז הזה "מאות עובדים בשנים הקרובות", לפי הודעת החברה.
הכניסה של זינגה לישראל אולי לא נשמעת דרמטית, שכן היא מזוהה עם משחק אחד שדעך מזמן – אך מדובר ביום כמעט היסטורי. רק לאחרונה הושלמה רכישת זינגה עצמה על ידי Take Two, אחת מחברות משחקי המחשב הגדולות בעולם, העומדת בין היתר מאחורי סדרת המשחקים GTA – מותג המשחקים בעל ההכנסות החמישיות בגובהן בהיסטוריה (ו-GTA V הוא המשחק השני הכי נמכר אי פעם). הרכישה הזו עלתה ב-12.7 מיליארד דולר, והפכה את הענקית לאחת החברות הגדולות בעולם הגיימינג, ובעלת השילוב הרחב ביותר של משחקים מצליחים גם למכשירי משחקים ייעודיים (מחשבים וקונסולות) וגם למכשירים ניידים (סמארטפונים).
גד מאור, מנכ"ל סטורמייבן, ציין כי "לזינגה תרבות רבת-שנים של חדשנות וקבלת החלטות מבוססות-דאטה". הוא הוסיף כי השילוב בי ןשתי החברות "יפתח דלת לבניית פלטפורמה חובקת-עולם להשקה, שיווק, פרסום וצמיחה של משחקים".
אלכס טרמבלי, סגן נשיא זינגה ומנהל היחידות העסקיות שלה, הוסיף כי "מאז ומתמיד, זינגה שמה דגש על מחקר וביג דאטה כדי לשפר את חוויית המשתמש, והצוות של סטורמייבן הצליח למקסם כך את הפוטנציאל של חברות ומפתחי אפליקציות רבים". לדבריו, הטכנולוגיה של החברה הישראלית "תעמוד במוקד פלטפורמת הפרסום, השיווק, המוניטיזציה והפיתוח שלנו ותעזור לנו למצב את זינגה ואת טייק-טו כמובילות בתחום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה