דיגיטל וטק

"משחקי הכס" חוזרת – ולא תאמינו מי זוכה להצצה ראשונה

"בית הדרקון" הסדרה החדשה ביקום של "משחקי הכס", חזרה לטלוויזיה ולשירותי הסטרימינג – אך דווקא מי שצפה בה בלי לשלם קיבל אותה לפני אלה שהשקיעו את מיטב כספם כדי לצפות בה באופן חוקי
יאיר מור | 
בית הדרקון (צילום באדיבות HOT / Next TV)
בזמן שרוב מעריצי "משחקי הכס" חיכו בנשימה עצורה לשידור פרק הבכורה של סדרת הפריקוול, "בית הדרקון", בתחילת השבוע בשירותי הטלוויזיה השונים בתשלום, יש מי שזכו לראות אותו חינם – עוד לפני אלה ששילמו, כך לפי אתר TorrentFreak.
סדרת הדגל החדשה של HBO, עם תקציב של בין 15 ל-20 מיליון דולר לפרק (מעט יותר מ"משחקי הכס"), נפתחה ביום ראשון בשעה 9 בערב לפי שעון ניו-יורק – או ב-4:00 לפנות בוקר לפי שעוננו. אך באתרי הורדות פיראטיים ניתן היה למצוא את הפרק הראשון באיכות FullHD כ-15 שעות קודם. לפי הדיווח, הפרק הודלף ככל הנראה על ידי מקור כלשהוא בעל גישה פנימית למערכות של HBO. הצופים הפיראטים לא בזבזו זמן, ועשרות אלפי אנשים הורידו את הפרק עוד לפני השידור וצפו בו חינם לפני שמנויי שירותי הטלוויזיה החוקיים זכו לצפות בו.
לפי נתוני אתר IKnowWhatYouDownload, הפרק זכה ביום ראשון ל-150,000 הורדות בשתי גרסאות שהסתובבו ברחבי הרשת. מבדיקת אתר ice עולה כי בישראל הורידו את שתי הגרסאות של הפרק הראשון כמעט 1,500 איש, שככל הנראה לא הצליחו להתאפק לשידור בארץ – מה שלא דורש יותר מדי סבלנות, שכן סלקום משדרת את פרקי הסדרה ב-5:00 בבוקר בימי שני, מייד בתום שידורם בארה"ב; והוט ויס מעלות אותם לשירותי ה-VOD שלהן ב-5:00 ו-6:00, בהתאמה, ומשדרות אותם ב-22:00 ביום שני, יממה לאחר השידור בארה"ב. הפרק הזה הפך את "בית הדרקון" לסדרה השנייה הכי פופולארית בקרב פיראטים בישראל ביום ראשון.
ב-TorrentFreak ציינו כי מספר ההורדות של "בית הדרקון" ביום הראשון לשחרור הגרסה הפיראטית שלה עדיין לא קרוב למספר ההורדות הממוצע של כל פרק בסדרה "משחקי הכס" ביום השידור, אך לאור העובדה שמדובר רק ביום הראשון, סביר להניח ש"בית הדרקון" עוד תשחזר את השיאים של קודמתה, ומן הסתם גם תשבור כמה מהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה