דיגיטל וטק
נטפליקס מודה: מי שישלם פחות – יקבל פחות
החברה הכירה הלילה לראשונה בכך שהשקת המנוי הממומן על ידי פרסומות יצרה עבורה סיבוך שעלול לגרום לכך שמנויים שישלמו את התעריף המוזל לא יוכלו לצפות בכל התכנים, או שמנויי התוכניות הרגילות ייאצלו לשלם יותר כדי לממן את המנויים החסכנים
מנויי התוכנית המוזלת של נטפליקס, שתושק בתחילת השנה הבאה, לא ייהנו מכל התכנים הזמינים בשירות, כך הודתה החברה לראשונה בשיחה עם המשקיעים לאחר חשיפת הדו"ח הרבעוני שלה אמש (שלישי).
המנכ"ל המשותף וסמנכ"ל התכנים, טֶד סַרַנְדוֹס, אמר בשיחה כי "כיום, את הרוב המוחלט של מה שאנשים צופים בו בנטפליקס אנחנו יכולים לכלול ב(מנוי)נתמך-הפרסומות. יש כמה דברים שלא, ואנחנו בשיחות עם האולפנים על כך – אך (אפילו) אם היינו משיקים את המוצר היום, חברים במסלול (נתמך) הפרסומות היו מקבלים חוויה נהדרת. נעביר קצת תוכן נוסף, אם כי בהחלט לא כולו – אך אל תחשבו שזה יהווה מכשול משמעותי לעסק שלנו".
דבריו של סרנדוס, שעליהם דיווח אתר Deadline, מהווים הודאה פומבית ראשונה מצד ענקית הזרמת הווידאו בכך שמנויים שיבחרו לשלם פחות יסבלו לא רק מעצם ההצגה של פרסומות, אלא גם לא ייהנו מגישה לכל מאגר התכנים הענק של החברה.
הסיבה לכך, כפי שהוזכר בדבריו של סרנדוס, אינה בחירה מצד נטפליקס "להעניש" את מי שמשלם פחות – אלא תוצאה ישירה של האסטרטגיה רבת-השנים שהתווה המייסד והמנכ"ל המשותף השני שלה, ריד הייסטינגס. במהלך השנים הוא דבק בעיקרון לפיו נטפליקס לא מתכוונת להציג פרסומות, אלא להסתפק בהכנסת כסף מגביית דמי מנוי בלבד. לכן, החוזים עליהם חתמה עם בעלי זכויות היוצרים על התכנים הזמינים בה לא לקחו כלל בחשבון אפשרות כזו, וחלקם כוללים פסקאות המבהירות כי החברה פשוט לא זכאית להציג את התכנים לצד פרסומות.
בשבוע שעבר כבר דיווח הוול-סטריט ג'ורנל על הסיבוך הזה בדרך להשקת המנוי מבוסס הפרסום של החברה. לפי מקורות בתעשייה שדיברו עם העיתון הכלכלי, החברה נמצאת כעת במו"מ לעדכון תנאי הרישוי שלה מול האולפנים שהפיקו את התכנים ה"מקוריים" המרכזיים שלה: האחים וורנר, שהפיקו את אחת הסדרות הפופולאריות בתולדות השירות, "את"; סוני פיקצ'רס, המפיקה את אחת הסדרות היקרות בהיסטוריה, "הכתר", כמו גם את "קוברה קאי", ומחזיקה בבעלות גם על הסדרה הוותיקה יותר "שובר שורות" הזמינה בשירות; ויוניברסל.
עוד ב-
לפי הדיווח, האולפנים צפויים לדרוש מנטפליקס תוספת תשלום מכובדת מאוד – 15%-30% – תמורת הזכות להמשיך להציג את התכנים גם לצד פרסומות. הדבר עלול ליצור אפקט דומינו שיביא להעלאה נוספת במחיר השירות גם למנויים המשלמים תעריף מלא.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה