דיגיטל וטק

מנכ"ל טלגרם בצעד מרתיח – האם זה הזמן לעזוב?

פאבל דורוב, שהקים ומנהל את אפליקציית התקשורת הנחשבת לחלופה המרכזית של וואטסאפ, הכריז בסוף השבוע על שינוי מהותי באפליקציה – אלא שההודעה שלו צריכה לעורר זעם רב בקרב המשתמשים
יאיר מור | 
טלגרם (צילום unsplash)
טלגם נחשבת בדרך כלל לחלופה החתרנית וחסרת הפשרות של וואטסאפ, ששומרת על פרטיות המשתמשים ולא מוכרת אותם למפרסמים. אך בסוף השבוע קרה משהוא שצריך לגרום למשתמשים לפקפק בכוונותיה של האפליקציה לעתיד.
ביום שישי אחר הצהריים הכריז פאבל דורוב, מייסד ומנכ"ל טלגרם, על השקת Telegram Premium בהמשך החודש – כלומר בשבועיים וחצי הקרובים. לדבריו, מדובר ב"תוכנית מנויים שתאפשר לכל אחד לקבל תכונות, מהירות ומשאבים נוספים" מעבר לאלו שקיבלו המשתמשים באפליקציה עד היום.
אלא שבהודעתו של דורוב הוא מעוות לחלוטין את העובדות ומשקר למשתמשים במצח נחושה, בניסיון להטעות אותם וליצור אשליה כאילו טלגרם לא עומדת לפגוע באפשרויות של מי שיחליט שלא לשלם עליה, אלא רק להוסיף אפשרויות למי שישלם.

בהודעתו טוען דורוב כי "עד עצם היום הזה, אין תחרות למגבלות שלנו על שיחות והעלאות קבצים. ועדיין, רבים ביקשו מאיתנו להעלות את המגבלות הללו אפילו יותר – אז בדקנו דרכים לאפשר לכם ללכת מעבר למה שכבר (היום הוא) מטורף. הבעיה כאן היא שאם היינו מסירים את כל המגבלות לכולם, עלויות השרתים והתעבורה שלנו היו הופכות לבלתי אפשריות, והמסיבה היתה מסתיימת למרבה הצער לכולם. לאחר שהקדשנו לכך מחשבה, הבנו שהדרך היחידה לאפשר למעריצים הדורשניים ביותר שלנו לקבל יותר, במקביל לשמירה על האפשרויות הקיימות שלנו חינמיות, היא להפוך את המגבלות המוגדלות הללו לאפשרות בתשלום. אך אל תדאגו: כל האפשרויות הקיימות תישארנה חינמיות, ויש אפשרויות חינמיות רבות נוספות בדרך".
לכאורה, זה נשמע מושלם: כל מה שיכולנו לעשות בטלגרם עד היום, נוכל להמשיך לעשות גם מעתה והלאה. רק אם נרצה אפשרויות מיוחדות שממילא לא היו זמינות עד עכשיו בשל חוסר היכולת להתמודד עם העומס שייצרו נצטרך לשלם על כך.
אלא שזה כלל לא המצב: כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, טלגרם חשפה בימים האחרונים בפני משתמשי גרסאות בטא את רשימת התכונות המעודכנות של האפליקציה. ביניהן מנינו מגבלה על מספר השיחות שניתן להוסיף לכל תיקיית שיחות באפליקציה – 5 למשתמשים חינמיים ו-10 למשתמשים משלמים. זאת בעוד כותב שורות אלו מחזיק כיום בתיקיות עם 20 שיחות, מה שאומר שאפילו אם אבחר לשלם על שירות הפרימיום של טלגרם, עדיין אסבול משירות מסורס לעומת מה שקיבלתי עד כה; מגבלה נוספת היא על נעיצת שיחות – מאז מרץ 2020 ועד הימים האחרונים לא היתה קיימת מגבלה כזו כלל, וכעת מגבילה טלגרם את המשתמשים לנעיצה של 5 שיחות בלבד אם הם לא משלמים ו-10 שיחות אם הם משלמים.
בעיקרון, אין בעיה בכך שטלגרם החליטה להגביל יותר את המשתמשים החינמיים. הבעיה מתחילה ברגע שמשקרים למשתמשים ומשכתבים את ההיסטוריה כדי לגרום להם לחשוב שאין שום הבדל בין האפשרויות שקיבלו עד כה לבין אלו שיקבלו מכאן ואילך. כי מי שמשקר בנוגע לטיב השירות, ישקר בלי כל קושי גם לגבי דברים עקרוניים הרבה יותר – לדוגמא, מה הוא עושה עם המידע שלהם או האם הוא שומר עליו או מוסר אותו לממשלות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה