דיגיטל וטק

טוויטר חוגגת בקורונה: מניית החברה זינקה ב-147% מתחילת המשבר

המשקיעים אופטימיים לקראת הדו"ח הרבעוני של החברה, שצפוי להציג זינוק במספר המשתמשים. הירידה בהכנסות וברווח פר מנייה פחות מטרידה אותם. גם משקיעי פייסבוק, למרות הכל, מצפים לטוב
רועי בהריר-פרל | 
מניית טוויטר מזנקת (צילום pixabay, פייסבוק/ג'ק דורסי)
שנת 2020 - שנה מקוללת עבור המין האנושי באופן כללי - היא ללא ספק השנה הטובה בחייה של טוויטר עד כה: משבר הקורונה, משבר הפייק ניוז של פייסבוק והשיח המתלהט לקראת הבחירות בארצות הברית הקפיצו את מניית הרשת החברתית שנהנית מתדמית איכותית מזו של מתחרותיה בלא פחות מ-147% מאז פרוץ מגפת הקורונה בתחילת מרץ. זינוק של 30% בערך המנייה של טוויטר נרשם מאז תחילת ספטמבר, עם התקרבות מועד הבחירות, ומאתמול (שלישי) להיום היא כבר הספיקה לצמוח בכ-5%.
הסיבה הישירה לעלייה האחרונה בערך המנייה היא ציפיות המשקיעים לדו"ח רבעוני חיובי מאוד, אותו החברה אמורה להציג מחר (חמישי) - לפחות בכל הנוגע להיקף התעבורה בפלטפורמה. טוויטר צפויה לדווח שם, על פי ההשערות, על 196.3 מיליון משתמשים יומיים - זאת, לאחר שברבעון הקודם היא דיווחה על 186 מיליון משתמשים יומיים, שהיוו קפיצה של 34% ביחס למספר המשתמשים היומיים בתקופה המקבילה אשתקד.
עם זאת, חשוב להדגיש כי מצבה הפיננסי של טוויטר בעייתי מאוד מאז תחילת המשבר עקב הירידה החדה בהיקף הפרסום הדיגיטלי בפלטפורמה שלה. אמנם ישנם אנליסטים הסבורים כי דוחות הרבעון השלישי של ענקיות הטק יצביעו על חזרה מסוימת של השוק המדובר לשגרה, שתבוא לידי ביטוי בדוחות, אבל הצפי הריאלי כרגע הוא לדיווח על הכנסות של 775.4 מיליון דולר, לעומת 823.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019 ועל רווח מתואם נמוך מאוד בהשוואה לשנה שעברה - 0.04 דולר למניה לעומת 0.17 דולר למנייה.
גם מניית פייסבוק, אגב, הציגה קפיצה אדירה, של יותר מ-100%, נוכח בין אמצע מרץ לתחילת ספטמבר, אלא שלאחר מכן היא צנחה ב-17% - ככל הנראה, בהשפעת חרם המפרסמים המאשימים אותה בהתנהגות מונופולית והביקורת על מדיניותה ה"פייסנית" בנוגע להסתה ולחדשות כזב. רק בשבועות האחרונים הנייה שבה למגמת עלייה. היום (רביעי), לצורך העניין, המנייה רשמה עלייה של 6.2%, המשקפת צפי לדו"ח רבעוני חזק מהמצופה, שגם כן יוגש מחר (חמישי).
מן הסתם, הכל יחסי. הרווח המתואם למניית פייסבוק עדיין צפוי להיות נמוך מזה של הרבעון המקביל אשתקד, אם כי מסתמן שלא בהרבה: 2.32 דולר למנייה, לעומת 2.36 דולר למנייה בשנה שעברה. על פי אנליסטים, הכנסות החברה צפויות לצמוח ברבעון השלישי, אבל בקצב איטי בהרבה מזה שהחברה הורגלה לו בשנים האחרונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה