דיגיטל וטק

פורנו ואנטישמיות בפלטפורמת Zoom? כך תתגוננו

דיווחים מאוניברסיטאות בקליפורניה ואריזונה וכן מסשן לילדים בניו ג'רזי ובבוסטון מצביעים על תופעת "Zoombombing" - כינוי להפרעות לפגישות בתוכנת Zoom באמצעות הודעות, תמונות או גרפיקה מאיימות. האם התופעה תצבור תאוצה?
בועז גולדברג | 
Zoombombing (צילום freepik)
משבר הקורונה הוביל לכך שיותר ויותר אנשים מבלים זמן בבית ומשתמשים באמצעים טכנולוגיים כדי לעבוד וללמוד. כעת, מתברר שטכנולוגיות כגון פלטפורמת Zoom מאפשרת בקלות יחסית תכני שנאה והטרדה.
דיווחים הגיעו על תקריות שכאלו בכיתות לימוד באוניברסיטת אריזונה ובאוניברסיטת דרום קליפורניה, וכן בסשן לילדים בניו ג'רזי ובבוסטון. לפי דיווח של NBC NEWS , במהלך שיעור תורה לפני מספר ימים בזום, מספר אנשים הפריעו לשיעור באמצעות פרסום גרפיקות אנטישמיות ושימוש בשפה אנטישמית. בקליפורניה, פגישת אונליין של הנהלת בית ספר הופסקה לאחר שמישהו חלק תוכן פורנוגרפי, כמו גם דגל נאצי וצלבי קרס.
כעת עולה מפלס הדאגה בקהילות היהודיות בארה"ב, כי קיצוניים עלולים לנצל את הפלטפורמות בהן משתמשים יותר ויותר אנשים על מנת לטרגט קבוצות מסוימות או לקדם את האג'נדה מלאת השנאה שלהם. במקביל, סקר של ADL מצא גם כמות משמעותית של דעות קדומות, הטיות והטרדות במרחבי המשחקים המקוונים. 74% מהמבוגרים דיווחו כי חוו הטרדה במשחקים מרובי-משתתפים ברשת, ו -65% דיווחו על הטרדה קשה, הכוללת אפליה מבוססת זהות, איומים פיזיים והטרדות מתמשכות.
יש לציין כי מספרים אלה אינם משקפים את החוויה של אנשים מתחת לגיל 18, שכן הסקר התמקד במבוגרים בגילאי 18-45. אף על פי כן, המרחבים שבהם מבוגרים חווים שנאה והטרדה כוללים לרוב גם אנשים צעירים יותר. 
תגובת נציג Zoom בישראל תפורסם לכשתתקבל במערכת אייס. בינתיים, ניתן לקבל את המידע הרלוונטי בסרטון הבא שנציגות זום בישראל הכינו, ומראה בדיוק מה צריך לעשות כדי להימנע מפרצות אבטחה בזום:
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה