דיגיטל וטק

85% מהסטודנטים משתמשים ב-AI: האם האקדמיה מאבדת שליטה?

כלי הבינה המלאכותית הפכו לכלי עבודה יומיומי עבור רוב הסטודנטים האמריקנים, וכנראה שתמונה זהה תתקבל גם בישראל. איך זה משנה את ערך התואר, והאם מוסדות ההשכלה הגבוהה יישרו קו עם המציאות החדשה?
רפאל בן זקרי | 
סטודנט עושה שימוש בבינה מלאכותית (צילום אילוסטרציה, AI)
כלי הבינה המלאכותית הופכים אט אט לנפוצים יותר בקרב סטודנטים, והם כבר מהווים חלק בלתי נפרד משיטות הלימוד המודרניות. בשנים האחרונות, אנו עדים למהפכה של ממש באופן שבו סטודנטים ניגשים לחומר לימודי ומבצעים מטלות אקדמיות. לפי סקר חדש ועדכני, 85% מהסטודנטים בארצות הברית השתמשו בכלי בינה מלאכותית במהלך השנה האחרונה לצורכי לימודים מגוונים.
הסקר, שנערך על ידי Inside Higher Ed, מצביע על כך כי השימוש הנפוץ ביותר בכלי בינה מלאכותית הוא ליצירת רעיונות ראשוניים, סיוע בהכנה למבחנים וקבלת עזרה לימודית נקודתית וממוקדת – ולא להעתקה מלאה או ביצוע עבודות שלמות. רק רבע מהמשיבים הודו שהשתמשו בבינה מלאכותית כדי להשלים מטלות במלואן, ורק 19% הפיקו באמצעותה חיבורים שלמים.
מול היקפי השימוש העצומים וההולכים וגוברים, הסקר מצביע כי הסטודנטים האמריקנים אינם מעוניינים בהקשחת הפיקוח המתבקש בתחום: 53% ציינו כי הם מעדיפים שהמוסדות האקדמיים ישקיעו בחינוך לאתיקה ולשימוש אחראי בכלי בינה מלאכותית, במקום בהפעלת תוכנות לזיהוי והענשה.
למרות חדירת הכלים הללו לתחום האקדמיה והשינויים שהם מביאים עמם, השפעתה על תפיסת ערך התואר האקדמי אינה חד-משמעית. 35% דיווחו שלא חל שינוי בתחושתם כלפי ערך ההשכלה הגבוהה, מה שמעיד על יציבות מסוימת בתפיסת חשיבות התואר. יתרה מכך, 23% אף סבורים שהשימוש בבינה מלאכותית הופך את התואר שלהם ליקר ערך יותר בעידן החדש.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה