דיגיטל וטק
הסוף של גוגל? זו ההחלטה הדרמטית של ארה"ב נגדה
משרד המשפטים האמריקני דורש מגוגל למכור חלקים מרכזיים במערכת הפרסום שלה – צעד שעשוי לטלטל את אחת ממכונות הכסף הגדולות של החברה. האם זו רק ההתחלה של מהלך רחב הרבה יותר?
משרד המשפטים האמריקני הגיש הצעה חדשה שמבקשת לחייב את גוגל למכור שניים ממוצרי הפרסום המרכזיים שלה, במטרה לשקם את התחרות בשוק הפרסום הדיגיטלי. הצעד מגיע בעקבות פסיקת בית משפט מהחודש שעבר, שקבעה כי גוגל פעלה במכוון כדי לרכוש ולשמר כוח מונופוליסטי בתחום.
לפי ההצעה, גוגל תידרש למכור את AdX – זירת המסחר שלה למודעות – וכן לבצע מכירה מדורגת של DoubleClick for Publishers, שרת המודעות המשמש מפרסמים ובעלי אתרים. בנוסף, המשרד דורש שגוגל תימנע מלהפעיל זירת פרסום חדשה במשך עשר שנים לאחר מכירת AdX.
לפי הטענות, גוגל קשרה בין AdX ל-DFP באופן שפגע קשות ביכולת של מפרסמים להשתמש במערכות מתחרות. עוד נטען כי החברה הפחיתה הכנסות ממפרסמים שבחרו שלא להשתמש במערכות שלה, ובכך כפתה את השימוש בפלטפורמה שלה תוך פגיעה בתחרות חופשית.
בהצהרת תגובה, אמרה לי-אן מולהולנד, סגנית נשיא לענייני רגולציה בגוגל, כי הצעדים המוצעים חורגים מהפסיקה המקורית, ושאינם מבוססים בחוק, ויגרמו לנזק ממשי למפרסמים. גוגל מציעה פתרון חלופי הכולל פתיחת הגישה ל-AdX עבור מערכות פרסום חיצוניות, וכן פיקוח של גוף עצמאי למשך שלוש שנים על הפלטפורמה.
עוד ב-
כזכור, לצד המאבק הנוכחי בתחום הפרסום, גוגל מתמודדת גם עם תביעות הגבלים עסקיים נוספות – כולל דרישה פדרלית למכור את דפדפן Chrome, לאחר שבית המשפט קבע כי החברה מחזיקה במונופול בשוק החיפוש באינטרנט.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



