דיגיטל וטק

פורטנייט תגיע לחנות האפליקציות של אנדרואיד כבר בשנה הבאה?

גוגל תיאלץ לפתוח את חנות האפליקציות שלה לתחרות, כך פסק אתמול בית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו. על גוגל נאסר בנוסף לשלם ליצרני מכשירים כדי להתקין מראש את חנות האפליקציות שלה
שרון בירקמן | 
פורטנייט ניצחה את גוגל (צילום shutterstock)
ביום שני פסק שופט פדרלי בסן פרנסיסקו כי על אלפבית (החברה האם של גוגל) לשנות את האופן שבו היא מנהלת את חנות האפליקציות שלה, וזאת כדי לאפשר למשתמשי אנדרואיד גישה טובה יותר להורדת אפליקציות ולתשלומים בתוך האפליקציות. ההחלטה מגיעה לאחר פסק דין לטובת חברת אפיק גיימס (Epic Games), מפתחת המשחק "פורטנייט", שהגישה ב-2020 תביעת הגבלים עסקיים נגד גוגל בטענה למונופול.
בית המשפט קבע בפסק הדין כי גוגל לא תוכל למנוע שימוש באמצעי תשלום חיצוניים במשך שלוש השנים הבאות, ותידרש לאפשר למשתמשים להוריד אפליקציות ממקורות מתחרים. בנוסף, גוגל לא תוכל לשלם ליצרני מכשירים כדי להתקין מראש את חנות האפליקציות שלה, ולא תוכל לשתף רווחים מחנות פליי עם מפיצי אפליקציות אחרים. 

בנוסף, בית המשפט הורה לאפיק ולגוגל להקים ועדה טכנית בת שלושה חברים שתפקידה יהיה ליישם ולעקוב אחרי יישום פסק הדין. לכל צד יהיה נציג בוועדה, והשניים יבחרו יחד את הנציג השלישי.
גוגל מתכוונת לערער על פסק הדין לבית המשפט לערעורים. החברה מסרה בתגובה, כי השינויים עשויים לפגוע בצרכנים, מפתחים ויצרני מכשירים. בפוסט ברשת החברתית X בירך מנכ"ל אפיק, טים סוויני, על ההחלטה, והבטיח כי חנות אפיק גיימס וחנויות נוספות יגיעו לחנות האפלקציות כבר  בשנה הבאה. "לצוותי הפיתוח ולחנויות יש שלוש שנים לפתח אקוסיסטם תחרותי שיגביר את התחרות בשוק.", כתב.
פסק הדין ייכנס לתוקפו ב-1 בנובמבר על מנת לאפשר לגוגל להיערך. מניות אלפבית ירדו ב-2.5% בעקבות ההחלטה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה