דיגיטל וטק

אילון מאסק צריך לדאוג? אמזון מכריזה מלחמה על SpaceX

אחת ממקורות ההכנסה הגדולים ביותר של SpaceX חברת החלל של אילון מאסק, היא מיזם האינטרנט סטארלינק שמציע חיבור לאינטרנט מהיר בזול במרבית כדור הארץ. במקביל אמזון, מתקדמת בצעדי ענק להשקת המיזם מתחרה בזה של מאסק | כל הפרטים
מערכת ice |  2
ג'ף בזוס ואילון מאסק (צילום ויקיפדיה)
SpaceX, חברת החלל של איש העסקים אילון מאסק, עלתה לאחרונה לכותרות לאחר שנקבע שהיא זו שתחלץ את צמד האסטרונאוטים שנמצאים כעת בתחנת החלל העולמית, אך יש בה יותר מזה.
החברה גם מחזיקה תחתיה את המיזם סטארלינק, שמספק שירותי אינטרנט במרבית שטחי כדור הארץ בעזרת עשרות אלפי לווינים שהחברה שיגרה לחלל. מאז שהחל לפעול ב-2021, סטארלינק הפך למקור הכנסה חשוב לחברה.
כעת, נראה שהוא עומד להתחיל להתחרות בשחקן החדש בשוק – מיזם שירות האינטרנט של אמזון. כבר לפני חמש שנים, אמזון הכריזה על פרויקט קוויפר (Kuiper), במסגרת תבנה ותקים רשת של 3,236 לוויינים שיספקו גישה לאינטרנט במהירות גבוהה בכל מקום בעולם.
כעת, החברה קרובה לקבל רישיון מהרגולטור בבריטניה בתחום התקשורת ובקרוב, היא תתחיל להציע מנוי לשירותי אינטרנט בשטחי הממלכה המאוחדת. סטארלינק של מאסק, זכתה להצלחה בשוק הבריטי לאחד שהציעה שירותי אינטרנט במחיר נמוך מזה של השחקניות האחרות בשוק. לאחר מתן רישיון, אמזון קויפר יכולה לספק מסופים ללקוחות בבריטניה כדי שיוכלו לגשת לשירותי האינטרנט של החברה.
באמזון מסרו כי: "פרויקט קויפר הוא יוזמה להגברת הגישה הגלובלית לאינטרנט מהיר באמצעות קבוצת של יותר מ-3,000 לוויינים שינועו במסלול נמוך במסלול סביב כדור הארץ. המשימה של הפרויקט הוא לספק אינטרנט מהיר ואיכותי במחיר לסביר לקהילות ברחבי העולם שעד כה השירות לא היה זמין עבורן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איך יש להם סיכוי אם אין להם את טילי הדראגון?
    מיכל 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאבק משגר את הלוויינים שלו בעצמו בלייב.
    סגור
  • 1.
    כתבה בדיחה
    אילון מאסק 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוויני קויפר אמורים להיות משוגרים עם משגרי ניו גלן של בלו אורג'ין (גם בבעלות ג'ף בזוס), המשגרים האלה עדיין לא עשו את טיסת הניסוי שלהם, הניסוי אמור להיות עוד כמה חודשים, אבל לא ברור מתי הם יהיו מבצעיים, וגם כאשר הם יהיו מבצעיים לשגר 3000 לווינים לוקח כמה שנים טובות, ככה שספייסאקס מקדימה את אמאזון בעשור לפחות.
    סגור