דיגיטל וטק

שווי של 1.4 מיליארד: זה החד קרן הישראלי המפתיע שלא שמעתם עליו

בזמן שחברות אחרות מתמודדות עם האטה בפעילות, הסטרטאפ הישראלי פלייסר גייס 75 מיליון דולר לאחר שהגיע לשווי של 1.4 מיליארד דולר. למרות ההצלחה, החברה ניצבת בפני אתגרים רגולטוריים וביקורת ציבורית
מערכת ice | 
עובדי פלייסר (צילום רפאל שחורי)
חברת הסטרטאפ הישראלית פלייסר (Placer.ai) הוקמה בשנת 2016 על ידי יוצאי יחידת 8200. הפלטפורמה שפיתחה פלייסר מספקת לעסקים פיזיים נתונים עסקיים ושיווקיים מבוססי מיקום. המידע שפלייסר אוספת עבור קמעונאים ובעלי נכסים מסחריים עוזר להם להחליט היכן לפתוח חנויות חדשות או לאילו שווקים להתרחב.
בחודש שעבר הצליחה פלייסר לגייס 75 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, עלייה של 40% מהשווי בסבב הגיוס האחרון שלה ב-2022. תוך שנתיים בלבד קפץ מספר העובדים שלה מ-300 ל-850, וכל זה בזמן שחברות אחרות מתמודדות עם אתגרים כלכליים, קיצוצים בכוח אדם והאטה במכירות. החברה נהנית מגיבוי של מספר משקיעים בולטים, כולל קרן Aleph הישראלית (שהשקיעה בשלב מוקדם), מנכ"ל פרודקט האנט לשעבר ג'וש בקלי, WndrCo של ג'פרי קצנברג וקרנות נוספות.
הצמיחה של פלייסר התבססה בשנים האחרונות על הביקוש הגובר למידע מדויק ולתובנות עסקיות בעולם הפיזי, שנובע מגידול בהשקעה של עסקים ובעלי נדל"ן מסחרי בארצות הברית בטכנולוגיה ואנליטיקה לצורך קבלת החלטות עסקיות. החברה נהנית גם מההאטה הכלכלית הנוכחית, שגורמת לעסקים לקבל החלטות במשנה זהירות. מידע אנליטי כמו זה שמספקת פלייסר מסייע בכך.

בשנת 2021, החברה דיווחה על קצב הכנסות שנתי של שלושים מיליון דולר; בתחילת 2024 היא חצתה את קצב ההכנסות של מאה מיליון דולר בשנה. החברה צופה השנה צמיחה נוספת של 60%. לחברה יש כיום כ-4,400 לקוחות במגוון תחומים, כולל קמעונאות, נדל"ן מסחרי, ממשל מקומי ופיננסים.
לצד ההצלחה העסקית פלייסר מוצאת את עצמה מתמודדת עם ביקורת ציבורית ורגולטורית. החברה פועלת בתחום שנוי במחלוקת של איסוף, ניתוח ומכירה של נתוני מיקום ממכשירים ניידים. הנתונים נאספים בצורה אנונימית באמצעות אפליקציות שמבקשות גישה לנתוני מיקום, אך רבים מהגורמים בענף שבו היא פועלת אינם מפוקחים היטב, מה שיוצר קושי לעקוב אחרי המידע שנאסף, לאן הוא מועבר ומה נעשה בו. 
בנוסף, קיים סיכון רגולטורי משמעותי עבור פלייסר מצד הממשל האמריקאי וחברות טכנולוגיה גדולות כמו אפל וגוגל, העלולים להטיל מגבלות על איסוף נתוני מיקום, מה שיפגע במודל העסקי שלה ויאתגר את המשך צמיחתה.
עם כל ההצלחה והפוטנציאל הגלומים בה, פלייסר עומדת בפני מבחן משמעותי בשנים הקרובות, בו יצטרכו מייסדיה להוכיח כי היא יכולה לשמור על המומנטום, תוך התמודדות עם האתגרים הרגולטוריים והביקורת הציבורית שממשיכים לרדוף את התחום בו היא פועלת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה