דיגיטל וטק

"תקלה עולמית" פגעה במערכות המחשוב של הבנקים ומערכת הבריאות בישראל

דיווח מסתורי על תקלה במערכות המחשבים של בנקים שונים וכן אצל גורמי בריאות. על פי גורמים שונים מדובר ב״תקלה״ במערכות windows שגורמת למסך כחול ולמעשה משביתה מערכות חירום. מערך הסייבר הלאומי: "לא מדובר במתקפת סייבר"
ניצן כהן | 
מתקפת סייבר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מערך הסייבר הלאומי מבהיר כי בשעות אלו תקלה טכנית עולמית משפיעה על מערכות טכנולוגיות רבות ברחבי העולם, כמו גם בישראל. חברת הטכנולוגיה CrowdStrike הוציאה הבוקר התרעה טכנית בנוגע לבעיה משמעותית המשפיעה על מערכות Windows ברחבי העולם.  המערך מבהיר כי לא מדובר במתקפת סייבר.
הבוקר דווח על קריסות במחשבי Windows הקשורות לחיישן Falcon. משתמשים חווים שגיאות מסך כחול (Blue Screen) הקשורות לחיישן Falcon. על פי דיווחים, בין היתר בבית החולים שיבא ובקופת החולים מאוחדת סבלו הבוקר (שישי) מתקלות מחשוב נרחבות. גם קווי החירום של מד"א סובלים מהתקלה, וכן מוקד חברת החשמל.
ככל הידוע בשלב הזה, גורמים רשמיים אומרים שלא מדובר במתקפת סייבר חריגה ונרחבת אלא ״בתקלה״ טכנית עולמית אולם התקלה הזו גורמת כרגע לשיבושים משמעותיים במערכי החירום של ישראל לרבות מד״א והבנקים.
בנק ישראל מסר כי "תקלה טכנית עולמית, בחברת הטכנולוגיה CrowdStrike, מייצרת גם השפעה חלקית על המערכת הבנקאית, אשר מודעת לאירוע ומטפלת בו. הפיקוח על הבנקים עוקב אחר הנושא ויעדכן בהתאם לצורך".
משרד הבריאות פרסם הודעה בנושא: "תקלה עולמית נרחבת בשרתי מחשבים משפיעה על בתי חולים ועל שירותי בריאות נוספים. יש לציין כי זו איננה מתקפת סייבר אלא תקלה באחת התוכנות שמובילה לנפילת שרתים ומחשבים. המשרד פועל מול החברה העולמית על מנת לטפל במהירות בתקלה".
מדואר ישראל נמסר: "בשל תקלת תוכנה עולמית בחברה חיצונית המשפיעה על חברות רבות בארץ, לא ניתן לקבל כעת שירות ביחידות הדואר, במוקדים הטלפוניים ובאתר. אנו מתנצלים על אי הנוחות ופועלים להשבת השירותים בהקדם".
מנמל אשדוד נמסר: בהמשך להתראות על תקלות מחשוב ברחבי העולם  מתבצעת בדיקה מעמיקה של הצוותים הטכניים בנמל אשדוד בנוגע לנושא. עקב תקלה זו, בשעה זו, לא ניתן שרות למשאיות ואניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה