דיגיטל וטק

פורטנייט מסתבכת: משחק אנטישמי בפלטפורמה מאפשר "להרוג יהודים"

המשחק הפופולרי מוצא את עצמו במרכז סערה חדשה לאחר שמשחק שנוצר על ידי משתמשים מציג תוכן אנטישמי ואלימות פוליטית. בין המשחקים המזעזעים נמצא שחזור של מחנה ריכוז, בו משתמשים יכולים לשחק כרוצחי יהודים. האם פורטנייט תפעל להסיר את התכנים הפוגעניים?
רפאל בן זקרי | 
פורטנייט (צילום Shutterstock)
המשחק הפופולרי פורטנייט מוצא את עצמו במרכז סערה חדשה, כשמתברר כי הוא כולל יותר מתריסר משחקים שנוצרו על ידי משתמשים הכוללים תוכן אנטישמי ואלימות פוליטית. לפי דו"ח שפורסם באתר WIRED, והוכן על ידי הפרויקט הגלובלי נגד שנאה וקיצוניות (GPAHE), משחקים אלה נבנו באמצעות פיצ'ר "Islands" של פורטנייט, שמאפשר למשתמשים לעצב מפות ומשחקים אישיים.
בין המשחקים המזעזעים נמצא משחק ששחזר את מחנה הריכוז יאסנובאץ, ואיפשר למשתמשים לשחק כחברים בארגון האוסטאשה הפשיסטי, כאשר המשתמשים יכולים להרוג יהודים, רומנים וסרבים כפי שנעשה במחנה הריכוז במציאות. בנוסף, משחקים כמו "Donald Trump vs Assassin" ו-"Trump vs Biden" מציבים שחקנים במצבים של אלימות פוליטית בוטה, לאור ניסיון ההתנקשות הכושל בטראמפ.
ווונדי ויה, מנכ"לית GPAHE, ציינה כי במדיניות פורטנייט אין הוראות ברורות בנוגע לתוכן פוליטי, מה שמאפשר למשחקים בעייתיים להישאר באוויר. היא הדגישה כי הפלטפורמה יכולה להחליט אם להסיר או להשאיר תוכן לפי שיקול דעתה.
בעוד פורטנייט מתהדרת במדיניות האוסרת על תוכן שמעודד פעילות בלתי חוקית, טרור, הטרדה ואלימות, המשחקים שמכילים שנאה ואלימות עדיין מצליחים להגיע למיליוני משתמשים, כולל גיימרים צעירים וילדים המושפעים במיוחד מתכנים אלו. Epic Games מציינת כי הם פועלים לשפר את כללי המדיניות ולהחילם בצורה מדויקת יותר, אך המציאות בשטח מראה אחרת.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה