דיגיטל וטק

אילון מאסק בעסקת ענק: xAI מגייסת 6 מיליארד דולר, אלו המשקיעים

xAI, חברת הבינה המלאכותית של אילון מאסק, הוקדמה לפני עשרה חודשים, כחלק מהנקמה של מאסק ב-OpenAI, החברה שייסד ועזב. כעת, בשווי שוק של 18 מיליארד דולר, החברה עומדת לגייס מימון של 6 מיליארד דולר
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום freepik, יוטיוב/ TED)
חברת הבינה המלאכותית של איש העסקים אילון מאסק xAI, הוקדמה לפני עשרה חודשים והיא למעשה הדרך של מאסק להיכנס לשוק הבינה המלאכותית ולנקום ב-OpenAI, החברה שיסד ועזב ב-2015.
מאז, החברה הספיקה לשחרר את מודל הבינה המלאכותית שלה גרוק (Grok) ולצאת בסבבי גיוסים. כעת דיווח חדש מעיד על כך שהיא עומדת לגייס 6 מיליארד דולר לפי שווי שוק של 18 מיליארד דולר. על פי הפרטים עולה שהעסקה המסתמנת עתידה להיסגר בשבועות הקרובים והיא עשויה להעניק למשקיעים שליטה על רבע מהחברה.
 
שתי המשקיעות המוכרות בסבב הנוכחי הן קרנות ההון סיכון: Sequoia Capital ו-Future Ventures. חברה נוספת שמשתתפת בגיוס הנוכחי היא X (לשעבר טוויטר), שבבעלות מאסק עצמו, אשר שילבה את גרוק. כאשר רק לאחרונה, xAI, הכריזה שהיא מעבירה את גרוק למתכונת של קוד פתוח, כלומר שכל אחד יכול להוריד את הקוד ולעשות בו שימוש.
למי שלא מכיר את הפרטים, מאסק נמנה ממייסדי חברת הבינה המלאכותית OpenAI ועד עזיבתו ב-2018 הוא אף היה חלק ממועצת המנהלים של החברה. מאז עזיבתו, מאסק מרבה לעקוץ את מנכ"ל החברה וחברו לשעבר סם אלטמן
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני אוהבת את איילון מאסק
    נועה אוארבך 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלך, נועה! ??
    סגור