דיגיטל וטק

אנבידיה בצרות: מה גרם למניית החברה לרדת ביממה ב-10%?

בזכות היותה כוח מוביל בתחום הבינה המלאכותית, ענקית השבבים אנבידיה רשמה השנה צמיחה חסרת תקדים, אך אתמול היה נראה שהמצב הפוך. מניית החברה צנחה בנאסד"ק ב-10%. מה גרם לכך והאם זו רק ההתחלה? כל הפרטים
מערכת ice |  2
אנבידיה (צילום shutterstock)
ענקית השבבים אנבידיה, חוותה בשנה האחרונה, קפיצה כמעט שלא תאמן שהביאה אותה לשווי שוק של 2 טריליון דולר ואף הכניסה אותה לרשימת החברות המובילות בשוק תוך כדי שהיא עוקפת שחקניות ותיקות בשוק. אך כאשר המנייה של חברה בסדר גודל שכזה "נופלת" ללא כל הכנה מוקדמת ב-10% במסחר בניו יורק זה עשוי לעורר דאגה.
לפי דיווח ביאהו פייננס, מניות חברת השבבים המובילה בתחום הבינה המלאכותית נסחפו במכירה כללית של מניות בינה מלאכותית לאחר שאנליסטית אחת ציינה שסופר מיקרו קומפיוטר, חברת הבינה המלאכותית אחרת המובילה בתחום, לא דיווחה על הכנסות ראשוניות, מה שמטיל ספק על תוצאותיה הקרובות.
 
החדשות הללו הובילו לכך שבמהלך יום שישי האחרון, מניית אנבידיה, נפלה ב-10% בזמן שסופרמיקרו איבדה 23.1%. עד עכשיו, המניות של החברות אשר מתעסקות בפיתוח טכנולוגיית בינה מלאכותית נסקו כלפי מעלה, ביום שישי האחרון תמונת המצב הייתה אחרת. 
אז מה הוביל לכל המצב?
למרות שאנבידיה גדולה פי כמה וכמה מסופרמיקרו, סקטור הבינה המלאכותית נוטה להזיז את המניות האלו יחד, כך  שזה לא מפתיע לראות את המניה שלה יורדת בעקבות סופרמיקרו.
כמו כן, על פי כפי שאנליסטית של וולס פארגו ציינה שסופרמיקרו לא פרסמה את דו"ח ההכנסות הראשוני שלה כרגיל, משהו שאולי מרמז שהתוצאות הרבעוניות שלה היו חלשות מהצפוי, אך יש לזכור כי מדובר בהשערה בלבד. 
כמו כן, יש לציין שמדובר בהשערה בלבד וכיוצא מכך עוד מוקדם לדעת האם אירוע אמש היו משמעותיים. על כן, יש לעקוב אחרי הדוחות שהחברות יפרסמו בסמוך לסוף החודש.  לסיום, אולי כדאי לענות על השאולה החשובה ביותר, האם כדאי לקנות כעת מניות של אנבידיה? התשובה לשאלה תמונה בהמלצות של צוות האנליסטים של ה"Motley Fool"  שזיהו את 10 המניות הטובות ביותר שמשקיעים צריכים לקנות כרגע ונכון לזמן כתיבת שורות אלו, אנבידיה לא הייתה אחת מהן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סיכום הכתבה, לעשות
    מיסטר 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה ש Motley Fool אומרים?
    סגור
  • 1.
    בשבילי רק ARM (ל"ת)
    עמית 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור