תרבות ופנאי

ההורים הקשישים מרותקים לבית? יש פתרון לבדידות וניתוק חברתי

משרד הרווחה פרסם מכרז דיגיטלי לחיבור של אזרחים ותיקים לקהילות וירטואליות ומועדונים חברתיים דרך הטלוויזיה. מטרת השירות לייצר קהילות דיגיטליות של קשישים הממעטים לצאת מהבית ולחזק את השייכות החברתית שלהם
מערכת ice |  1
קשישים (צילום freepik)
משרד הרווחה והביטחון החברתי יוצא במכרז בימים אלו עבור בחירת ספק להפעלת מערכת דיגיטלית, למתן שירותי רווחה מרחוק לאזרחים ותיקים שהגיעו לגיל פרישה וממעטים לצאת מביתם.
המערכת הדיגיטלית תהיה מותאמת ומונגשת לאזרחים הוותיקים באמצעות שימוש במכשירי קצה שונים (טאבלט, סמארטפון, טלוויזיה). משרד הרווחה החל במתן השירות במהלך תקופת הקורונה, שאז מאות אלפי אזרחים ותיקים לא היו יכולים לצאת מהבית. עקב הצלחת המיזם הוחלט להרחיבו.

מטרתה העיקרית של המערכת היא להתמודד עם תופעת הבדידות וניתוק חברתי אשר תופסת תאוצה בשנים האחרונות בקרב אזרחים ותיקים שהגיעו לגיל פרישה. בתקופת הקורונה ולאחריה, אף התעצמה התופעה כאשר בסקר שערך משרד הרווחה והביטחון החברתי נמצא כי מחצית מאוכלוסיית המבוגרים מעידים כי הם חשים בדידות בחיי היומיום בתדירות כלשהי. השירותים הניתנים בזכות המערכת החדשה מתמקדים במענים להפגת בדידות והגברת תחושת השייכות והמשמעות של מרותקי הבית.
ליבת השירות, היא השתתפות במפגשים אינטראקטיביים בקבוצות קטנות, אשר יאפשרו היכרויות וקשר לטווח ארוך בין המשתתפים, אשר לא יכולים לעשות זאת במפגשים פרונטליים מחוץ לביתם. מעבר לכך יונגשו למחוברים למערכת תכנים כגון שיעורי התעמלות, אימונים קוגניטיביים, הרצאות במגוון נושאים ועוד.
שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי: "בדידות בקרב אזרחים ותיקים הוא נושא חשוב ואנו במשרד הרווחה משקיעים בו משאבים רבים. כעת אנו מוסיפים לסל הכלים כלי דיגיטלי חשוב שיסייע לנו להגיע ליותר אזרחים ותיקים הממעטים לצאת מביתם, ולהגביר את השייכות הקהילתית שלהם החשובה כל כך לבריאותם הפיזית והנפשית. בקרוב נשלים את המכרז ונוכל להתקין את המערכת בבתי האזרחים הוותיקים ואני קורא לכל אחד להתחבר למערכת החדשה וליהנות מהתכנים והאפשרויות הרבות שהיא מציעה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רעיון נהדר ומבורך. מתי יוצא לדרך? (ל"ת)
    דולי 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור