תרבות ופנאי

השביתה בהוליווד לקראת סיום? המו"מ בין הצדדים בניסיון חידוש

כמעט שלושה חודשים עברו מאז התחילה שביתת התסריטאים בהוליווד, ובזמן שהשקות הסתיו כבר בחריגות לוח זמנים, ניסיונות נוספים להשיב את המשא ומתן לשולחן
שירה יום טוב | 
הוליווד (צילום Queryzo. grauschleier entfernt, stromkabel entfernt, farben kr?ftiger)
אולפני הוליווד ביקשו מאגודת התסריטאים לחזור לשולחן המשא ומתן בשיחות הידועות הראשונות מאז השביתה שנמשכת כמעט 100 יום, ואשר הביאה לעצירה את הפקת רוב תוכניות הטלוויזיה והסרטים.
הפגישה, המבוקשת על ידי הברית למפיקי סרטים וטלוויזיה (AMPTP) ומתוכננת ליום שישי, היא הסימן הפוטנציאלי הראשון להפשרה בין שני הצדדים ועשויה להציע שביב של תקווה לסיום הפסקת העבודה. 
עדיין לא מתוכננות שיחות עם SAG-AFTRA, (איגוד השחקנים) המייצגת 160,000 שחקנים שגם השביתו בחודש שעבר. שני הצדדים לא נפגשו מאז החלה השביתה בשעת לילה מאוחרת של ה-12 ביולי.
"אנחנו מוכנים, מוכנים ומסוגלים לחזור לשולחן בכל עת", נאמר בהצהרה של דאנקן קראבטרי-אירלנד, מנהל המשא ומתן הראשי של SAG-AFTRA. "לא שמענו מה-AMPTP מאז ה-12 ביולי כשהם אמרו לנו שהם לא יהיו מוכנים להמשיך בשיחות במשך די הרבה זמן. הדרך היחידה שבה מגיעה שביתה לסיומה היא באמצעות דיבור בין הצדדים ואנו קוראים להם לחזור לשולחן כדי שנוכל להחזיר את הענף לעבודה בהקדם האפשרי".
דובר מטעם AMPTP לא יכול היה לספק מידע לגבי מתי יתחדשו השיחות עם השחקנים. "אנחנו נשארים מחויבים למצוא דרך לעסקאות מועילות הדדיות עם שני האיגודים", נאמר בהצהרה מקבוצת הניהול.
שני האיגודים יצטרכו להגיע להסדר מקובל לפני שרוב הפקות הסרטים והטלוויזיה המוקפאים יתחדשו. תוכניות טלוויזיה מאוחרות בלילה הפסיקו לשדר פרקים חדשים עם תחילת שביתת הכותבים ב-2 במאי. ועונת הטלוויזיה המסורתית של הסתיו תתעכב בשלב זה גם אם שתי השביתות הסתיימו מיד. אבל היו חששות בתעשיות שהשביתות עלולות להימשך עד סוף השנה.
זה היה הקיץ הטוב ביותר למכירת כרטיסים לקולנוע מאז תחילת המגיפה. אבל רבות מחברות המדיה והטכנולוגיה המרכיבות את AMPTP, כולל אמזון (AMZN), אפל (AAPL), CBS (VIAC), דיסני (DIS), NBC Universal, Netflix (NFLX), Paramount Global, Sony (SNE) ו האם CNN, Warner Bros. Discovery, עסקו בצמצום עלויות ובקיצוצים עמוקים בעבודות אפילו לפני שתי השביתות, שכן הם שמים דגש חדש להגיע לרווחיות בשירותי סטרימינג שרבים התחילו בשנים האחרונות, במקום פשוט להגדיל את המנויים .
זו הפעם הראשונה ששני האיגודים שביתות יחד מאז 1960, לפני כל כך הרבה זמן שרונלד רייגן היה אז נשיא SAG, קודמו של SAG-AFTRA. שני האיגודים מציעים דרישות דומות ליד שולחן המשא ומתן, ומבקשים שכר טוב יותר, תשלומים שיוריים משופרים, במיוחד כששודר באוויר בפלטפורמות סטרימינג, והגנות מפני אובדן מקומות עבודה עקב שימוש בבינה מלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה