תרבות ופנאי

כוכבת האירוויזיון בריאיון ל-ice: האמת מאחורי מופע המחווה לוויטני יוסטון נחשפת

אוהבים את ויטני יוסטון? ובכן הזמרת עם הקול העוצמתי והאדיר, גלניס גרייס, מגיעה לראשונה לארץ עם מופע מחווה ענק לזמרת המנוחה. לכבוד ההופעה ערכנו עם גרייס ריאיון על העצמה נשית, על יוסטון וכמובן על האירוויזיון
פטריסיה סולומון | 
גלניס גרייס, ויטני יוסטון (צילום סטילס ווידיאו shutterstock, G Note B.V)
אף שוויטני יוסטון כבר לא עימנו, המורשת המוזיקלית העשירה שלה ממשיכה ללוות אותנו, ובקרוב נוכל ליהנות ממנה במופע המחווה של כוכבת האירוויזיון לשעבר, גלניס גרייס. לגרייס קול ייחודי ועוצר נשימה שדומה מאוד לקולה יוסטון המנוחה. גרייס תבצע על במת היכל התרבות בתל־אביב את מיטב הלהיטים של יוסטון ב-17.5.23.
גרייס נולדה באמסטרדם והחלה את המסע המוזיקלי שלה בגיל 6. בגיל 11 בלבד כבר ביצעה דואט עם חולי איגלסיאס בהופעתו בהולנד. בשנת 1994 הגיע למקום הראשון בתחרות שירה יוקרתית בהולנד עם אחד מלהיטיה של יוסטון. הפריצה העולמית שלה הגיע כעשור לאחר מכן כשייצגה את הולנד באירוויזיון.
בהמשך הקריירה שלה גרייס הקליטה שירים שהצליחו היטב בהולנד ואפילו הקימה את להקת Ladies of Souls. ב-2018 שוב פרצה לתודעה הבין-לאומית כשהשתתפה בתחרות Got Talent האמריקנית עם שיר נוסף של יוסטון, והדהימה את סיימון קאול הביקורתי, בכבודו ובעצמו.
לקראת הגעתה לארץ ערכנו עם גרייס ריאיון ייחודי על יוסטון, העצמה נשית וכמובן על האירוויזיון שיתקיים ימים ספורים לפני שתגיע להופיע לראשונה בישראל.
הקולות שלך ושל ויטני מאוד דומים וזו בהחלט סיבה נהדרת להרים מופע מחווה לדיווה האייקונית, אך איזה צד של גלניס את מביאה איתך למופע?
"אפילו שלוויטני ולי יש הרבה מן המשותף, אני בן אדם אדם אחר וזמרת אחרת ביחס למה שהיא הייתה. לתחושתי הקולות שלנו דומים בדרכים רבות, אבל לפעמים יש גם שוני. אני חושבת ומרגישה שאני יכולה להיות רק עצמי ולכן אני אביא איתי את הקול ואת האישיות שלי".
לצד ויטני, יש זמרת נוספת שהעניקה לך השארה או שחשת עימה חיבור?
"לדעתי אף אחת לא משתווה לוויטני, אבל מריה קארי ואלישיה קיז היו הזמרות שגדלתי עליהן. הן נתנו לי השראה במהלך הקריירה שלי, לצידה של ויטני שתמיד תהיה מספר אחת בשבילי".
איזה שיר של ויטני גרם לך 'להתאהב' בה לראשונה?
"השיר הראשון של ויטני שאי פעם שמעתי הוא All at Once. הייתי ילדה כשראיתי אותה בפעם הראשונה על מסך הטלוויזיה בהולנד. אחרי כמה שנים ראיתי את האולימפיאדה והשיר One Moment inTime היה שיר הנושא לתחרות - והתמכרתי!".
"בסופו של דבר זה גם היה השיר ששרתי באודישן בתחרות שירה בהולנד בזמנו, וגם ניצחתי את התחרות עם השיר הזה. כל מה שהיא שרה לאחר מכן היה להיט. קניתי את כל האלבומים והתקליטים שלה ועקבתי אחרי כל צעד בקריירה שלה מאותו רגע".
אומנם חלף יותר מעשור מאז מותה של ויטני, אך כבר יש לא מעט סרטים וסדרות על החיים האישיים והמקצועיים שלה. את חושבת שההפקות הללו עושות עימה צדק או שאנו צריכים להתרכז דווקא על המורשת החיובית שלה?
"לדעתי כל ההפקות הללו מתמקדות יותר מדי בהתמכרות שלה לסמים ואלכוהול. אנחנו צריכים להוקיר אותה בזכות הקול והאומנות שלה".
לצד העבודה סביב המחווה לוויטני, ייצגת בעבר את המדינה שלך באירוויזיון. נותר לך קשר מיוחד עם התחרות ככלל?
"בהחלט, בעיקר סביב העיקרון של הופעה מול קהל כה גדול, במקביל לתחושת האחריות שקיימת בייצוג המדינה שלך".
ובהמשך לכך, הגמר של התחרות לשנה זו יתקיים ימים ספורים לפני ההופעה שלך בישראל, יש לך כבר שיר מועדף?
"אין לי מועדף השנה, אבל אני יודעת שאני אצפה ואתמוך בשיר הכי טוב".
אחרי שתסגרי את סיבוב ההופעות, מה היעד או החלום הבאים שלך?
"אני מקווה להעלות עוד מופע מחווה לוויטני, וגם אמשיך את העבודה על האלבום שלי, בתקווה שישוחרר כבר השנה".
לבסוף, במבט לאחור על הקריירה שלך, איזו עצה יש לך לזמרות צעירות שמנסות להצליח בתעשייה?
"העצה שלי היא להאמין בזה שאת יכולה לעשות את זה. אף פעם אל תוותרי על החלומות והמטרות שלך, לא משנה מה אחרים יגידו. תישארי ייחודית בדרך שלך".
לקראת ההופעה בארץ גרייס ביקשה למסור: "אני מתרגשת ומחכה להופעה שלי בישראל בחודש מאי, סיפרו לי שהקהל הישראלי אוהב ומפרגן, אתם ידועים בקבלת הפנים החמה שלכם, אני מבטיחה לתת את ההופעה הטובה ביותר".
את הכרטיסים למופע ניתן לרכוש במשרד הכרטיסים 'איוונטים'. טווח המחירים 249-489 שקל, בהתאם למקום הישיבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה