תרבות ופנאי

מרגש: "גלובוס הזהב" במחווה קולנועית ליום העצמאות ה-75 לישראל

טקס פרסי גלובוס הזהב יקדיש פודקאסט מיוחד לקולנוע הישראלי לכבוד 75 שנה למדינה, עם דגש על הסרט "השוטר אזולאי" שזכה בקטגוריית הסרט הזר בשנת 1971
מערכת ice | 
הוליווד (צילום Queryzo. grauschleier entfernt, stromkabel entfernt, farben kr?ftiger)
הכרה מרגשת באיכות הקולנוע הישראלי לכבוד יום העצמאות ה-75 למדינה: "גלובוס הזהב" יפרסם פודקאסט שיצדיע לסרטים הישראליים הבולטים שכיכבו בטקס ההוליוודי לדורותיו.
"ישראל היום" חשף כי הפודקאסט יתמקד בסרט הישראלי "השוטר אזולאי" בבימויו של אפרים קישון ובכיכובם של שייקה אופיר ז"ל וניצה שאול. הסרט זכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר בשנת 1971. ניצה שאול תרואיין לפודקאסט שינחה העיתונאי דודי כספי, חבר באיגוד העיתונאים הזרים בהוליווד, המייצג את ישראל בטקס.
כמו כן, תעלה באתר "גלובוס הזהב" סקירה של כל היוצרים והשחקנים הישראלים לדורותיהם שזכו או היו מועמדים לפרס היוקרתי לדורותיו, מחיים טופול ז״ל ועד שירה האס.
פרס "גלובוס הזהב" הוא פרס לסרטי קולנוע ולתוכניות טלוויזיה הניתן בטקס שנערך בארצות הברית, ונחשב לשלישי ברייטינג בין טקסי הפרסים, אחרי טקס האוסקר וטקס הגראמי. הפרס מוענק מטעם איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד (HFPA)
לאורך השנים כיכבו שלושה מסרטיו של אפרים קישון בטקס: ב-1964 זכה סרטו "סאלח שבתי" בשני פרסי גלובוס הזהב - השחקן (חיים טופול) והסרט הזר. ב-1971 זכה "השוטר אזולאי" בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר, וב-1969 היה סרטו "תעלת בלאומילך" מועמד לפרס באותה הקטגוריה.
בשנת 2006 זכה סרטו של הבמאי הערבי ישראלי האני אבו אסעד, "גן עדן עכשיו", בקטגוריית הסרט הזר. בשנת 2009 זכה הסרט "ואלס עם באשיר" בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר, והפך בכך לסרט המונפש הראשון בהיסטוריה שזכה בקטגוריה זו, וגם לסרט האנימציה הראשון שעלילתו מתרחשת על רקע אירועים אמיתיים שזכה בפרס גלובוס הזהב תחת קטגוריה כלשהי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה