תרבות ופנאי

אבל בעולם התרבות: הסופר מאיר שלו נפטר בגיל 74

הסופר, עיתונאי, מחזאי ופובליציסט ישראלי, המוערך שחיבר רומנים מהווי ארץ ישראל וספרי ילדים, ובעל טור שבועי בעיתון "ידיעות אחרונות", הלך לעולמו
מערכת Ice |  1
מאיר שלו (צילום יוסי זמיר פלאש 90)
בגיל 74 בלבד, הסופר מהגדולים בתולדות עולם התרבות הישראלי, מאיר שלו הלך לעולמו. נחשב לסופר, עיתונאי, מחזאי ופובליציסט ישראלי, מוערך מחברם של רומנים מהווי ארץ ישראל וספרי ילדים, ובעל טור שבועי בעיתון "ידיעות אחרונות".
במהלך הקריירה שלו היה חתום על ספרים שזכו להצלחה גדולה בקרב קהל הקוראים והוא נחשב לאחד הסופרים הישראלים הנקראים ביותר. ספריו של שלו תורגמו לכעשרים שפות שונות והופצו במדינות רבות בעולם.

הרומנים של שלו הם סיפורי אהבה שעוסקים בהוויה הישראלית והמשפחתית, מתמקדים בעיקר בראשית ההתיישבות היהודית בארץ ישראל, שואבים רבות מן המקורות ומחוברים לנוף, לטבע ולהיסטוריה של הארץ. ברבים מספריו משתקפים סיפורים מתולדות משפחתו, ושזורים בהם נופי ילדותו בירושלים ובנהלל.
מבחינה פוליטית, שלו נחשב לאחד הדוברים הבולטים של השמאל הציוני. והוא היה מבקר קשה של הימין הישראלי והממסד הדתי. במשך שנים רבות שלו היה בעל טור ב"מוסף לשבת" של העיתון ידיעות אחרונות. בטור זה, הכתוב בהומור ובעוקצנות, ביקר שלו את מדיניות הממשלה, בפרט בנושאי חינוך, טבע וסביבה, דת ומדינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככה זה כשמתחסלים
    דוד 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החיסול בטוח .... הוא גם יעיל ... רואים הבחור טען שאלה שלא מחוסלים הם רפי שכל אין ספק שדבר שטויות ועדיף שיתמקד שכתיבת ספרים כי נראה שכשל בהבנת המציאות בהומור אומר שעדיף ליהיות רפה שכל אבל בריא וחי מי שלא הבין שיקום
    סגור