תרבות ופנאי

אילון מאסק נגד אמזון: "טולקין מתהפך בקברו"

אילון מאסק, מעריץ מושבע של ז'אנר הפנטזיה והמדע הבדיוני, מעביר ביקורת על הסדרה החדשה מבית אמזון וגורר תגובות משני הצדדים
מערכת ice | 
ג'ף בזוס ואילון מאסק (צילום ויקיפדיה)
היריבות בין אילון מאסק לבין ג'ף בזוס עולה שלב נוסף ואחרי שעסקה בחלל , כיום היא מגיעה לעולם של אמזון ובייחוד שירות הסטרימינג שלה. שבוע שעבר אמזון השיקה את הסדרה החדשה שלה "שר הטבעות: "טבעות הכוח" ומדובר בסדרה היקרה ביותר שהופקה, אשר צברה גם את אחוז הצפייה הגבוה ביותר לאמזון עם 25 מיליון צופים. 
לאחר שראה את שני הפרקים ששודרו עד כה, כנראה מאסק לא אהב את מה שהוא ראה ומיהר להגיב על איכות ההפקה: "טולקין מתהפך בקבר שלו". מאסק המשיך ובעיקר הגיב על טיב הדמויות: "כמעט כל דמות גברית היא פחדנית, אידיוטית, או שתיהן יחד. רק גלדריאל היא אמיצה, חכמה ונחמדה".
הביקורת של מאסק מגיעה לצד ביקורות נרחבות מצד המעריצים של סדרת הספרים האגדית של טולקין וסדרת הסרטים המוצלחת ועטורת הפרסים משנות האלפיים של פיטר ג'קסון. הביקורות בעיקרן סובבות סביב הליהוק המגוון של השחקנים ורבים טוענים שטולקין כלל לא התכוון שהדמויות יהיו בעלות עור כהה.
מצד שני מעריצים אחרים טוענים שהסופר האנגלי המנוח דווקא כן כלל דמויות כהות עור בספרו, דוגמת אבות אבותיי ההוביטים, ולפעמים אפילו נמנע מלהתייחס לצבע עורן של הדמויות. 
 
על דעתו של מאסק כאמור הגיבו לא מעט, אך אחד מהם דיי מפורסם והוא ניל גיימן, יוצר של סדרת המקור של נטפליקס "סאנדמן", שצייץ כביכול בשמו של בזוס: "אילון מאסק לא בא אליי עבור עצות לרכישה כושלת של טוויטר ואני לא בא אליו בשביל ביקורות סרטים, טלוויזיה וספרות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה