תרבות ופנאי

חשוב: הסרט התיעודי על הטבח בנובה - יזכה בכבוד בינלאומי

בכנס הסדרות הבינלאומי INput 2024 תוקרן היצירה "זריחה שחורה" שמביאה עדויות מהטבח בפסטיבל ב-7 באוקטובר. הוא כולל שיחות עם ניצולים שנערכו ימים ספורים לאחר התקרית, וזכה לחשיפה חסרת תקדים ולשידור ב-45 מדינות בערוצים מובילים. התאגיד צפוי לככב באירוע גם עם הסדרות "איסט סייד" ו"שישה אפסים"
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/ יונתן זינדל
שלושה פרויקטים של תאגיד השידור הישראלי מוצגים השנה בכנס הסדרות הבינלאומי INput 2024: "זריחה שחורה" (סופרנובה), "שישה אפסים" ו"איסט סייד". היום (חמישי) יוקרן בכנס הסרט התיעודי "זריחה שחורה" המביא עדויות מהטבח בפסטיבל נובה ב-7 באוקטובר. יחד עם "זריחה שחורה" נבחרו שתי הפקות נוספות של כאן להקרנה בכנס המתקיים בכל שנה במדינה אחרת, כבר יותר מ- 25 שנה.
בכל שנה מגיעים לכנס הטלוויזיה הבינלאומי "אינפוט", כ-1,000 יוצרי קולנוע וטלוויזיה ומנהלי תוכניות מרשתות שידור ברחבי העולם. השנה הוא מתקיים בימים אלה בצ'רלסטון ארה"ב, ומוקרנות בו יצירות, פרויקטים, סדרות וסרטים מכל הז'אנרים ומכל רחבי העולם. כנס INPUT מוקדש להצגת תוכן פורץ גבולות, מאתגר, מגוון, חדשני, נועז ומעורר דיון מכל תחומי העשייה ובכל הז'אנרים הטלוויזיוניים. חבר שופטים בוחר מבין כ-350 היצירות שהוגשו את 80 הנבחרות שיוצגו בכנס.
 
הסרט "זריחה שחורה" על הטבח בנובה מביא עדויות של ניצולים שתועדו ימים ספורים אחרי הטבח והוקרן כבר ברחבי העולם בזמן שגילויי האנטישמיות הולכים ומתרבים. הסרט הוקרן גם בפני אנשי הקונגרס של ארצות הברית בגבעת הקפיטול, לציון חצי שנה למלחמה. "זריחה שחורה" זוכה לחשיפה בינלאומית חסרת תקדים ושודר עד כה ביותר מ-45 מדינות בערוצים מובילים, בהם BBC2, איטליה RAI 3, וב-RTVE ספרד. 

 
עוד הוקרנו בכנס
"איסט סייד": דרמה על ג'ונגל הנדל"ן של מזרח ירושלים, במרכזה סוחר הקרקעות מומי בן דאהן (יהודה לוי), שלא פועל מתוך אידאולוגיה ימנית, והוא שם רק כדי לעשות את ה"מכה" שתבטיח את עתידה של מאיה בתו בת ה-18 הנמצאת על הרצף האוטיסטי וכדי לסגור עסקאות הוא יעשה הכל.
הפקה: אבוט המאירי ברקאי | יוצרת: יעל רובינשטיין יוצרים שותפים: יוסי מדמוני, דקלה ברקאי | בימוי: יבגני רומן | משחק: יהודה לוי, נטע ריסקין, גפן קמינר, פאנוס קורוניס, ג'מיל חורי, שאדן קנבורה, אמיר חורי, שרה וינו אלעד, מאנוס גאבראס, עלא דקה, ראשה גהשאן, אדוארד שורוש, שלומי קוריאט
 
"שישה אפסים": שישה אנשים שזכו בפרס הגדול בלוטו מופתעים לגלות שהם אינם מקבלים את כספי הזכייה שלהם - חוק חדש מחייב אותם לעבור קודם סדנא שתכין אותם לחייהם החדשים, כמיליונרים. אחת לשבוע, הם יצטרכו להגיע למפגש קבוצתי ורק בסוף המפגש השמיני והאחרון, אם יעמדו בתנאי הסדנא, יקבלו את כספם. למרות שהזוכים עוד לא קבלו שקל לחשבון, כבר עכשיו הציפייה לכסף מטלטלת את חייהם וזורעת בהם כאוס מוחלט.
הפקה: מובי פלוס הפקות | נויה אורן | בימוי: ניר ברגמן | משחק: שלמה בראבא, לאורה ריבלין, שני קליין, עופר חיון, רוני דלומי, רותם קינן, אלישע בנאי
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה