תרבות ופנאי

בדרך לקאן: זהו הסרט הישראלי שישתתף בפסטיבל הבין לאומי

הסרט הקצר "זה לא זמן לפופ" התקבל לתחרות יוקרתית המוקדשת לבמאים צעירים. הסרט צולם לפני אירוע ה-7 באוקטובר, אבל בעקבותיו עשוי לקבל הסרט, העוסק בשכול, פרשנות שונה. היוצרת עמית וקנין הגיבה בהתרגשות: "הייתי בהלם מוחלט"
מערכת ice | 
עולם התרבות-אילוסטרציה (צילום unsplash, vecteezy)
סרטה של הבמאית הצעירה עמית וקנין, "זה לא זמן לפופ", התקבל להקרנה בפסטיבל קאן הקרוב, כך נמסר היום (רביעי) בהודעה לתקשורת. הסרט צפוי להשתתף בתחרות המוקדשת לבמאים צעירים. התסריט, שעוסק בנושא שכול ואבלות, עוקב אחר בחורה צעירה בגילומה של ירדן שי, שמבריזה מלווייתו של אביה, שנהרג במלחמת לבנון השנייה
עמית וקנין היא סטודנטית בבית הספר לקולנוע של אוניברסיטת תל-אביב. "כשהתבשרתי שהתקבלתי הייתי בהלם מוחלט", אמרה וקנין לאתר ynet, "קשה לתרגם לאנשים מחוץ לישראל את הבדיחות הקטנות, ויום כמו יום הזיכרון". הסרט הקצר של וקנין הוא הסרט הישראלי היחיד שהתקבל להקרנה בפסטיבל קאן שעתיד להתרחש בחודש הקרוב. 
 
הסרט צולם בחודש ספטמבר, לפני מתקפת הפתע של חמאס על ישראל. אחרי אירועי ה-7 באוקטובר קיבל הסרט משמעות נוספת ומורכבת. "לא הייתי מסוגלת לגעת בחומרים ולערוך אותם", אמרה וקנין, "רק אחרי כמה חודשים חזרתי לעריכה", סיפרה. וקנין הבהירה כי לא רצתה לייצר פרובוקציה באמצעות הסרט, שמכיל בין השאר גם סצנת סקס נועזת, "הסרט יכול להתפרש בצורה שונה ובוטה", היא מודה, "אני מאוד מקווה שאנשים לא ייפגעו ולא יחושו אי-נוחות מהסרט". 
פסטיבל קאן הוא אירוע קולנועי בין לאומי יוקרתי הנערך בעיר הנופש קאן שבדרום צרפת. הפסטיבל סגור לקהל הרחב אך מבקרים בו יוצרי קולנוע, במאים, שחקנים וידוענים רבים. הפסטיבל מהווה בית השקות לסרטים רבים אשר מחפשים מפיצים ברחבי העולם. במהלכו מתקיימות מספר תחרויות בקטגוריות שונות, ביניהן גם "פרס לכישרון צעיר" בתחום הקולנוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה