תרבות ופנאי

בעקבות האיומים על עדן גולן: ה-EBU מגיב למעריצי האירוויזיון

אחרי לא מעט אירועים של קריאות חרם ואיומים על המשלחת הישראלית, איגוד השידור האירופי יוצא בסדרה של שאלות ותשובות לאוהדי התחרות ומודיע, "השיר נמצא כשיר להשתתפות. איגוד השידור הישראלי עומד בתנאי התחרות"
שירה יום טוב |  1
עדן גולן (צילום שי פרנקו, freepik)
איגוד השידור האירופי מפרסם היום (רביעי) שאלות ותשובות ברקע הביקורת וקריאות החרם וכן גילויי האנטישמיות האחרונים כלפי נציגת ישראל לאירוויזיון עדן גולן, כל אלו בעקבות השתתפותה של ישראל בתחרות השנה, כמדי שנה.
נזכיר כי השתתפותה של ישראל עמדה בסימן שאלה בעקבות בחירת השיר בגרסתו הראשונה תחת השם "October Rain", שכלל מספר שורות שנפסלו על ידי ה-EBU בטענה למסרים פוליטיים. בהמשך עבר השיר כתיבה מחודשת ואושר בגרסתו הנוכחית כ'הוריקן'. אלא שהסערה סביב השתתפותה של ישראל עדיין לא הגיעה לרגיעה, ומעסיקה חובבי אירוויזיון וגם מתמודדים שונים שיוצאים בפעולות בעלות מסרים פרו פלסטיניים. כמו כן פעילות המאיימת על ביטחונה של נציגת האירוויזיון כבר נתפסה במאלמו, ועניין ביטונה של המשלחת הישראלית מעסיק גם את השב"כ וגם את הפקת האירוויזיון. לאור אלו יצאו באיגוד השידור האירופי בהצגת שאלות ותשובות בנושא באתר הרשמי של הארגון. אלו דברי ה-EBU בסוגיית השתתפות ישראל השנה.
 
למה ישראל באירוויזיון?
"תחרות האירוויזיון פתוחה לכל חברי איגוד השידור האירופי המייצג גופי שידור מכל רחבי אירופה והמזרח התיכון. השידור הציבורי הישראלי חבר ב-EBU משנת 1957 ומשתתף בתחרות האירוויזיון כבר 50 שנה. האירוויזיון נותר אירוע לא פוליטי שמאחד קהלים ברחבי העולם באמצעות מוזיקה".
מדוע ישראל עדיין חברה ב-EBU כאשר רוסיה הושעתה?
"כארגון לא פוליטי, תפקיד ה-EBU הוא לתמוך בשידורי שירות ציבורי ברחבי אירופה והמזרח התיכון. השידור הציבורי בישראל חבר ב-EBU כבר למעלה מ-60 שנה. חברות השידור בשירות הציבורי הרוסי הושעתה בשנת 2022 עקב הפרות עקביות של חובות החברות והפרה של ערכי התקשורת בשירות הציבורי.
מדוע השיר הישראלי כשיר להתחרות?
איגוד השידור האירופי (EBU) יכול לאשר שההגשה הרשמית של מקבילו הישראלי כאן נחשבה כשירה להתחרות בתחרות האירוויזיון במאי. קבוצת ההתייחסות של התחרות, מועצת המנהלים שלה, קיבלה את ההחלטה לקבל את השיר 'Hurricane' לתחרות הקרובה לאחר בדיקה מדוקדקת של המילים. סוכם כי 'הוריקן' עומדת בקריטריונים הדרושים להשתתפות בהתאם לכללי התחרות.
האם השנה יהיה יותר ביטחון מהרגיל בגלל העובדה שישראל מתחרה?
"אנו מתייחסים ברצינות רבה לבטיחות המשתתפים והצוות באירוויזיון. אנו ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם SVT, עיריית מאלמה סיטי, מאלמו ארנה, המשטרה המקומית וסוכנויות אכיפת חוק אחרות ומרגישים בטוחים ביכולת ליצור אירוע בטוח לכל המשתתפים והמבקרים בחודש מאי".
איך ה-EBU יגיב אם יהיו הפגנות במאלמו?
"ה-EBU הוא תומך נחרץ בחופש הביטוי ובזכותם של אנשים להביע את דעותיהם ודעותיהם העמוקות. אנו מבינים שאנשים עשויים לרצות להשמיע את קולם ולתמוך בזכותם של אלה שרוצים להפגין בדרכי שלום".
מה חושב ה-EBU על כך שאנשים רבים אמרו שהם יחרימו השנה את האירוויזיון, בגלל האישור לישראל להתחרות?
"אנו מבינים את החששות וההשקפות העמוקות סביב הסכסוך הנוכחי במזרח התיכון, אך ערכי האירוויזיון של אוניברסליות, הכלה וחגיגת הגיוון באמצעות מוזיקה מעולם לא היו חשובים יותר. מאות מיליונים ברחבי העולם חולקים את הערכים הללו ומעורבים באירוע בטלוויזיה ובאינטרנט בשנת 2023. אנו מצפים להיות "United By Music" שוב השנה".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיר לארוויזיון
    מרסל אלון 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראל צריכה לוותר על הארוויזיון מיותר לגמרי כמה אנרגיות אתם מבזבזים על שטויות וכמה עשרות מיליונים למי ולמה ? מיותר לחלוטין .
    סגור